مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

سن مناسب ارتودنسی کودکان چه زمان است؟

سن مناسب ارتودنسی کودکان

آیا می دانید، سن مناسب ارتودنسی کودکان چه زمان است؟

در این مقاله به بررسی سن مناسب ارتودنسی کودکان می پردازیم، با ما همراه باشید.

ارتودنسی کودکان

پزشک ارتودنسی کودکان در معنای عامه به دو تخصص دندانپزشکی اطفال و متخصص ارتودنسی اطلاق می شود. اما در واقع شاید بهترین مرجع برای انجام ارتودنسی کودکان که گاهی به عنوان ارتودنسی پیشگیری شناخته می شود، متخصص ارتودنسی باشد.

با توجه به اینکه متخصص ارتودنسی، به انواع درمان های ارتودنسی واقف است و همچنین به پیامدهای درمان  ارتودنسی در سنین اطفال و کودکی آشنایی دارد، بنابراین می تواند طرح درمان هایی در نظر بگیرد که هم راستا باشد با درمان های ارتودنسی که در آینده برای کودک انجام می شود .

سن مناسب ارتودنسی کودکان

سن مناسب ارتودنسی کودکان

چگونگی ارتودنسی در کودکان

انواع مختلفی برای مشکلات دندان ها وجود دارد که در سنین پایین می توان درمان کرد. در سنین اطفال و  خیلی پایین یعنی نوزادی، چیزی که ارتودنسی بتواند کمک کند خیلی به ندرت پیش می آید.

در سنین بالاتر مثلا در کودکان هفت یا هشت سال که معمولا مشکلاتی مثل عادت جویدن و مکیدن انگشت بسیار شایع است و همچنین کشیدن بسیار زودهنگام دندان شیری، می تواند مشکل ایجاد کند. در این موارد ذکر شده باید از فضای نگهدارنده استفاده شود.

بهترین زمان مراجعه به داندانپزشک اطفال

یکی از شایع ترین سوالات پرسیده شده توسط والدین این است که سن مناسب ارتودنسی کودکان و بهترین زمان مراجعه جهت اولین معاینه ارتودنسی کودکانشان چه موقع است. باید گفت بهترین زمان جهت انجام اولین معاینه ارتودنسی نه لزوما شروع ارتودنسی سن هفت سالگی است.

زیرا در این سن بسیاری از ناهنجاری های فکی و دندانی قابل تشخیص هستند و ما می توانیم با درمان های ارتودنسی ساده و کم هزینه آنها را تحت کنترل خودمان دربیاوریم.

ولی عدم توجه به این ناهنجاری ها سبب ایجاد ناهنجاری های دندانی و فکی شدیدتر در سنین بالاتر می شود که درمان آنها نیازمند، درمان های وسیع و پیچیده و البته پرهزینه است.

دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند ارتودنسی دندان را برای کودک دلبند شما انجام دهند.
شما می توانید برای مشاوره و انجام ارتودنسی کودکان از طریق زیر با دکتر جوانمرد ارتباط بگیرید:
شماره تماس:   02188699877
صفحه اینستاگرام

استفاده از بریس در کودکان

در گذشته بسیاری از افراد در دوران دبیرستان به سراغ انجام روند ارتودنسی می رفتند که علاوه بر تاثیر کمتر و طولانی تر شدن دوره درمانی، کودک احساس ناخوشایندی از گذاشتن بریس داشت. امروزه کودکان در سنین بسیار پایین تر به سراغ بریس و داندانپزشکی می روند و هر ساله میلیون ها کودک از بریس برای روند ارتودنسی خود استفاده می کنند که در سنین نه تا چهارده سال هستند.

فواید بریس در دوران کودکی

بریس در کودکان در سنین پایین می تواند به اصلاح فک و همچنین به قرار دادن دندان ها در دوران بزرگسالی ، در جایگاه مناسب، کمک کند. بهترین زمان استفاده از بریس در دوران جهش رشدی در کودکان است. وقتی که دندان های دائمی برای رویش آماده می شوند. و زمینه مناسبی برای انجام اقدامات درمانی دندان فراهم است.

مدت زمان استفاده از بریس در کودکان

زمان استفاده از بریس و دوره درمانی ارتودنسی به شرایط فک و مشکلات دندان فرد مربوط می شود که توسط داندانپزشک اطفال تشخیص داده می شود.

نتیجه گیری

امروزه والدین توجه بیشتری به بهداشت دندان کودکان دارند، بنابراین توصیه می شود در سنین گفته شده حتما به بهترین داندانپزشک اطفال مراجعه کنند و برای درمان و طرح درمان، اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *