کیست دندان

کیست یک کیسه بافت است که در داخل آن ماده مایع یا نرم است.

کیست ها می توانند در طیف وسیعی از بافت ها شامل صورت و دهان (از جمله فک) تشکیل شوند. بعضی می توانند در کنار یا در اطراف دندان ها باشند که به کیست های دندانی نامیده می شوند

کیست ها یک واکنش بدن به یک بیماری هستند و معمولا نسبتا آرام رشد می کنند. آنها می توانند آلوده شوند.

علل ایجاد کیست دندان

کیست دندان می تواند در نوک ریشه دندان مرده شکل بگیرد. آنها همچنین می توانند در اطراف تاج (و ریشه) دندان ها دفن شوند. اکثر کیست ها به دلیل دندان هایی که با آنها در ارتباط بوده اند (عفونت یا آسیب) در دندان ها رشد کرده اند.

آیا کیست های دندان قدرت توسعه دارند ؟

هر دندان می تواند کیست های دندانی را توسعه دهد. اغلب افراد تنها در یک زمان تنها هستند، اما بعضی از افراد به علت شرایط دندانهایشان، بیشتر به این بیماری مبتلا هستند و یا به علت شرایط ارثی که کیست دندان به عنوان بخشی از ویژگی های آن وجود دارد.

کیست-دندان

چه مشکلاتی میتواند باعث ایجاد کیستهای دندانی شود؟

کیست دندان ها می تواند چندین مشکل را ایجاد کند، اما برخی از آنها برای ماه ها یا حتی سال ها قابل شناسایی نیستند. بسیاری از مشکلات زمانی ایجاد می شودکه :

•     آنها آلوده می شوند (باعث درد و تورم می شوند)
  •     آنها به آرامی یک بافت استخوانی را جایگزین می کنند (می توانند فک را تضعیف کنند)
  •     آنها علیه دندان ها و ساختارهای دیگر فشار می آورند
  •     آنها از عملکرد طبیعی دندان ها و بافت دهان جلوگیری می کنند

علائم کیست دندان

دندانپزشک شما ممکن است که پس از نگاه کردن به دندان یا فک اشعه ایکس،  به شما بگوید یک کیست دندان دارید،کیست ها را می توان به عنوان مناطق تاریک (حفره ها) مشاهده کرد.

بعضی از افراد متوجه می شوند که کیست دندانی دارند، زمانی که فکوس آنها بعد از تروما شکسته شود (زیرا فک از طریق کیست تضعیف می شود)

چگونه می توان از کیست های دندانی جلوگیری کرد؟

دندان هایی که زنده ماندند، به ندرت کیست ها در کنار آنها رشد می کنند. اگر اعصاب در یک دندان می میرند (به علت عفونت یا تروما)، دندانپزشک شما می خواهد عصب را برداشته و فضای آن را در ریشه با پر کردن کانال ریشه پر کند تا مانع از تبدیل آن به منبع عفونت شود. اگر این موفق باشد، بافت های کنار ریشه نباید برای ایجاد کیست (یا آبسه) تحریک شود

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال تمام خدمات مربوط به زیبایی و درمان را برای بیماران خود با بهترین خدمات ارائه می دهند .

برخی از خدمات دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال

عصب کشی