مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

فیشور سیلانت دندان شیری

فیشور سیلانت دندان شیری یا شیارپوش دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟ فیشور سیلانت دندان کودکان چه نقشی در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ آنان خواهد داشت؟ بهترین زمان انجام فیشور سیلانت به چه عواملی بستگی داشته و چه عوارضی ممکن است به دنبال داشته باشد؟

فیشور سیلانت ها شامل پوشش‌های پلاستیکی هستند که به عنوان یک لایه محافظتی بر روی شیارهای دندان‌های پشتی کشیده شده و قرار داده می‌شوند. این پوشش محافظتی در واقع مانع گیر کردن غذا و در نتیجه باکتری‌ها در شیار دندان‌ها شده و از این طریق، از بروز پوسیدگی در آن‌ها جلوگیری خواهد کرد. سیلانت گذاری همچنین یک فرآیند بدون درد بوده که در مدت زمان کوتاهی توسط دندانپزشک انجام خواهد شد.

دندان های شیری همانند سایر دندان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و هر گونه مشکل در آن‌ها باعث ایجاد مشکل در سلامت کودکان نیز می شود. یکی از دلایل ایجاد پوسیدگی در دندان‌ها، وجود پلاک‌ها بروی آن‌ها می‌باشد. گاهی اوقات پلاک‌هایی که بر روی شیار دندان ایجاد می‌گردد، به راحتی قابل تمیز کردن نخواهد بود.

فیشور سیلانت در واقع یک پوشش محافظتی است که شیار روی دندان‌ها را پوشانده و باعث محافظت از آن‌ها می شود. این روش باعث پیشگری از پوسیدگی دندان کودکان می‌شود. با پر کردن شیارها یک سطح صاف بر روی دندان‌ها ایجاد می‌شود که باعث تمیز شدن بهتر دندان‌ها خواهد شد.

فیشور سیلانت دندان کودک

فیشورسیلانت دندان شیری

دندان های شیری همانند سایر دندان ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا هر گونه مشکل در آن ها باعث ایجاد مشکل در سلامت کودکان نیز می شود .

فیشورسلانت تراپی در واقع یک پوشش محافظتی می باشد که شیار روی دندان ها را می پوشانند و باعث محافظت از آن ها می شوند. این روش باعث پیشگری از پوسیدگی دندان کودکان می شود . با پر کردن شیار ها یک سطح صاف روی دندان ها ایجاد می شود که باعث تمیز شدن بهتر دندان ها خواهد شد.

آیا استفاده از فیشورسیلانت در دندانپزشکی کودکان رایج است؟

بله، استفاده از فیشورسیلانت، یک روش رایج و متداول برای جلوگیری از پوسیدگی و خرابی دندان در کودکان است. استفاده از این روش از سال 1970 میلادی آغاز شده و اغلب در مواردی توصیه می‌شود که دندان‌های کودک در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی در شکاف‌های دندان‌های خود قرار گرفته باشد.

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال و بزرگسالان با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877

آیا فیشورسیلانت به دندان آسیب می رساند؟

این روش غیز تهاجمی، بدون هیچگونه درد و آسیبی برای کودکان انجام می شود. در این روش ابتدا باید سطح دندان کودکان کاملا تمیز شود و سپس ماده مخصوصی روی آن ها قرار می گیرد . بعد از گذشت 20 دقیقه دندان ها به طور کامل شسته و تمیز می شود . بعد از آنکه دندان ها خشک شدند مایعی روی دندان ها قرار می گیرد و با استفاده از یک اشعه مخصوص سفت خواهد شد. در مرحله آخر ماده فیشورسیلانت روی دندان ها قرار می گیرد. این روش بهتر است با توجه به نظر دندانپزشک شما هر 6 ماه تا یک سال یکبار انجام شود.

هزینه فیشور سیلانت دندان

هزینه فیشورسیلانت نیازمند معاینه دقیق و مواد مورد استفاده می باشد. بنابراین ابتدا باید به یک دندانپزشک اطفال که از تجربه و مهارت کافی برخوردار است مراجعه نمایید تا با بعد از معاینه هزینه را به شما اطلاع دهد.

در مطب دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال هیچگونه بیهوشی برای درمان های کودکان مورد استفاده قرار نمی گیرد و بدون بیهوشی خدمات دندانپزشکی اطفال ارائه می گردد .

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *