درمان درد دندان کودکان

درمان درد دندان

درد دندان زمانی به وجود می آید که دندان دچار پوسیدگی شده باشد . در جریان پوسیدگی ،پوشش محافظ بیرونی دندان خراب می شود و به تدریج به مرکز دندان ،محلی که اعصاب دندان قرار گرفته اند نفوذ می کند . در این مرحله است که درد احساس می شود خصوصا اگر چیزهای سرد ،گرم یا شیرین با دندان تماس یابد . تخریب یا فساد دندان و بیماری لثه به طور کلی بر اثر پلاک تولید می شوند . پلاک ،یک لایه نازک از بزاق و باقیمانده های غذاست که باکتری  در آن رشد می کند . رشد باکتریها در حضور مواد قندی انجام می شود برای مثال مواد قندی موجود در میوه های خشک شده ،قند های  خوراکی و حتی ذعسل را می توان نام برد و به همبن دلیل است که قند ها در مواد غذایی کودک مضر شمرده می شوند .

درمان-درد-دندان-کودکان

اگر دندان ها فلوراید دریافت کنند مثلا با مسواک زدن و استفاده از خمیر های حاوی فلوراید ،از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند. پس بهداشت دهان و دندان را باید مرتبا رعایت کرد. این نکته مهم است که اولین دندان های کودک به خاطر فساد و پوسیدگی نیفتند و یا دچار پیله دندان (آبسه دندان )نشوند زیرا ریشه دندان نیز دچار پوسیدگی می شود . اگر شکاف و یا فضای میان دندان های کودک به مدت طولانی باقی بماند و در این حال دندان های تازه بخواهند از لثه بیرون بیایند دندان های دائمی در یک ردیف واقع نمی شوند و ناهماهنگ رشد می کنند .

ابتدا باید چکارکرد

• اگر کودک شما از درد فک ،گوش درد و درد های زق زق کننده شکایت دارد با یک قاشق فلزی آرام به دندان های وی بزنید تا دندان دردناک را پیدا کیند .
  • به کودک خود آسپرین بچه با شربت استامینوفن بدهید تا زمانیکه به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید .
  • دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران با بررسی ها و معاینات لازم اقدامات لازم را برای کودک شما انجام می دهد .
  • دندانپزشک اطفال وسعت و میزان آسیب دیدگی را مشخص می کند . شاید دندان به یک تراش و پر کردن ساده نیاز داشته باشد اما اگر آبسه دندان وجود داشته باشد چرک را خارج می سازد و چنانچه امکان خوب کردن دندان نباشد آنرا می کشد . احتمالا بر حسب سن کودک شما از بیهوشی عمومی استفاده می شود .

برخی از خدمات دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران

لمینیت دندان