مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

ارتودنسی متحرک کودکان

ارتودنسی متحرک کودکان

ارتودنسی متحرک کودکان یکی دیگر از روشهای درمان برای اصلاح ناهنجاری های مربوط به دندان ها و فک است .کودکان می توانند با استفاده از ارتودنسی اطفال  تمام مشکلات مربوط به فک ،جلو بودن دندان ها و.. را برطرف کند . ارتودنسی دندان در هر سنی انجام می شوند،اما ارتودنسی در سن پایین از مزایای بالایی بر خوردار است،دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال به همین دلیل به والدین توصیه می کنند که در صورت وجود اختلالاتی که تنها با استفاده از ارتودنسی دندان برطرف می شود ،هر چه زودتر اقدامات درمانی را لحاظ کنند ،تا در کوتاهترین زمان و با صرف هزینه کمتر لبخندی زیبا را برای کودکان خود ایجاد کنند .

ارتودنسی انواع مختلفی دارد  و براساس اختلالات موجود و کاربرد آن ها می تواند ارتودنسی را در دوسته ثابت و متحرک قرار داد . در این مقاله در رابطه با ارتودنسی متحرک  صحبت می کنیم .

ارتودتسی متحرک

در طی ارتودنسی متحرک دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال ،از پلاک های متحرک استفاده می کند ،پلاک های متحرک این قابلیت را دارند که همراه با  با ارتودنسی ثابت و یا به تنهایی به کار گرفته شوند .

ارتودنسی متحرک این قابلیت را دارد که خود فرد آن را از داخل دهان خارج کند ،این نوع از ارتودنسی که فرد قابلیت جابه جایی آن را دارد ارتودنسی متحرک نامیده می شود .

کودکانی که مشکلات دندانی و فکی آن ها جزئی و ناچیز است ،دندانپزشک اطفال به والدین استفاده از ارتودنسی متحرک را پیشنهاد می کنند ،اما اگر این اختلالات شدت داشته باشند ،لازم است تا با کمک ارتودنسی ثابت این اختلالات برطرف گردد .

ارتودنسی متحرک در حالت کلی شامل دو قسمت می باشد :

پلاک های متحرک ساده ،که برای حرکات جزئی دندان ها تعبیه شده اند

پلاک های متحرک ،که  به منظور برطرف کردن اختلالات مربوط به فک استفاده می شوند .

توصیه می شوند تا ارتودنسی متحرک تنها در زمان مسواک کردن دندان ها  و انجام هر گونه مراقبت های بهداشتی دهان و دندان خارج گردد تا کودک در کوتاه ترین زمان ممکن ،تمام اختلالات موجود را با استفاده از ارتودنسی برطرف سازد .

نتیجه درمان با استفاده از ارتودنسی متحرک

لازم به ذکر است که نتیجه کار در ارتودنسی متحرک تا حد بالایی به  همکاری و مراقبت های بیمار بستگی دارد . لازم است تا تمام توصیه ها و تجویزات دندانپزشک در خصوص ارتودنسی دندان را لحاظ کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود .

برخی از خدمات دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران

ارتودنسی اطفال

 بوی بد دهان کودکان

انواع روکش دندان

دندانپزشکی اطفال

لمینیت دندان

با تشکر مدیریت سایت دکتر جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *