مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

عوارض بیهوشی در کودکان چیست؟

عوارض بیهوشی در کودکان

عوارض بیهوشی در کودکان را می شناسید؟

به نظر شما بیهوشی چه عوارض نامطلوبی در کودکان ایجاد می کند؟

در این مقاله چند نمونه از عوارض بیهوشی در کودکان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

همانطور که در مقاله ی دندانپزشکی بدون بیهوشی بیان شد، علت مهم و تاثیرگذاری که سبب می شود دندانپزشک اطفال از اعمال بیهوشی برای انجام اقدامات دندانپزشکی کمک بگیرد؛ عدم همکاری کودک می باشد.

علت بیهوشی کودکان در دندانپزشکی چیست؟

عوامل متعددی باعث می شوند که برخی از دندانپزشکان با اعمال بیهوشی کودکان برای انجام اقدامات دندانپزشکی مانند: عصب کشی دندان شیری، ارتودنسی و … موافق باشند. به طور مثال مشکلاتی مانند صدا و استفاده از آب در اقدامات دندانپزشکی ممکن است زمینه ی مناسبی برای ایجاد ترس و عدم همکاری کودک فراهم آورد.

عوارض بیهوشی در کودکان

عوارض بیهوشی در کودکان

اگر دندانپزشک ترس کودک را تحت کنترل قرار ندهد، عدم همکاری کودک در حین کار باعث می شود تا در کیفیت و نحوه ی کار اختلالات نامطلوبی ایجاد گردد. لازم به ذکر است تهدید کودک و یا مهار فیزیکی آن نه تنها باعث حل مشکل نمی شود بلکه تاثیرات سو و نامطلوبی در روح و روان کودک برجای می گذارد.

بنابراین والدین با دیدن عدم همکاری کودک خود و یا جلوگیری از ایجاد ترس در حین کار، مایل هستند تا کودکشان برای اقدامات دندانپزشکی بیهوش شوند.

عوارض بیهوشی کودکان در دندانپزشکی

کودکان به دلیل ترس از آمپول تمایل ندارند به دندانپزشکی مراجعه نمایند. حال کودکی را در نظر بگیرید که با مراجعه به دندانپزشکی اطفال علاوه بر ترس از نظر روانی نیز دچار تنش شود. مطمئنا این کودک همکاری لازم جهت انجام اقدامات مورد نیاز از سوی دندانپزشک را نخواهد داشت.

به نظر شما راه حل این مشکل چیست؟

چگونه می توان همکاری کودک با دندانپزشک را تقویت کرد؟

کودکان از نظر روحی شکننده و تحریک پذیر می باشند. یک دندانپزشک اطفال باید دانش و آگاهی لازم برای جذب کودک را داشته باشد.

رفتار با کودکان نیاز به ظرافت و دقت بالایی دارد. شاید با نگاهی به اطراف خود به اهمیت این نکته پی ببرید. اشخاصی که با کودکان سر و کار دارند، مهربان تر و لطیف تر می باشند. مطمئنا دندانپزشک اطفال نیز دارای خصوصیات و ویژگی های مناسبی برای برخورد مناسب تر با کودکان و تحت تاثیر قرار دادن آن ها می باشد.

مزایای دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی

مزایای دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی

مشکلات ذهنی ناشی از بیهوشی در کودکان

یکی از عوارض نامطلوب بیهوشی در کودکان، کند ذهنی می باشد. تاثیر مواد بیهوشی در کودکان به نحوی می باشد که می تواند زمینه ی مناسبی برای کند ذهنی کودک در سنین بزرگسالی را فراهم آورد. با گسترش علم پزشکی در امروز، راهکارها و درمان های موثری برای جلوگیری از عوارض بیهوشی در کودکان پدید آمده است.

بطور مثال اگر دندانپزشک تشخیص دهد بیهوشی خطری برای کودک ندارد، بیهوشی زیر نظر متخصص بیهوشی و با استفاده از داروهای جدید و پایشگرهای پیشرفته بلامانع می باشد.

دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی

با در نظر گرفتن فاکتورهای ریسک بیهوشی در کودکان، توصیه می شود تا در حد امکان از بیهوش کردن کودکان برای انجام اقدامات دندانپزشکی دوری کنید.

دندانپزشک تمامی اقدامات دندانپزشکی را در راستای حفظ سلامت کودک انتخاب و انجام می دهد. لازم به ذکر است انجام اقدامات پیشگیرانه راهکار بسیار مناسب و موثری در جلوگیری از ایجاد اقدامات درمانی پیچیده می باشد.

با انجام چکاپ های دندانپزشکی دوره ای شرایط دهانی و دندانی کودک مورد بررسی قرار می گیرد و اقدامات لازم جهت حفظ استحکام و سلامتی دندان کودک، صورت می پذیرد.

نتیجه گیری

بهترین دندانپزشک اطفال توانایی لازم جهت کنترل ترس کودک و تقویت همکاری او را دارد. بنابراین در انتخاب دندانپزشک دلبند خود نهایت دقت را داشته باشید. همانطور که در مطالب فوق ذکر شد، انجام اقدامات دندانپزشکی بدون بیهوشی تاثیر حائز اهمیتی در جلوگیری از ایجاد عوارض بیهوشی در کودکان دارد.

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. الهام

    سلام خسته نباشید دخترمن۳سالشه دوتااز دندونای اسیابش خرابه ک نیاز ب عصب کشی داره و۲تااز بالاییا لکه دارن ک قطره اهن بوجود اورده متخصص دندونپزشکی کودکان بمن گفتن چون سنش کمه باید بیهوش بشه منم بخاطر عوارضش قبول نکردم.
    اگه موقع درد بهش استامینیفون بدم و مرتب دندوناشو بشورم باعث خراب شدن دندونای سالمش نمیشه؟؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید
    مرسی????

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *