مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

انواع ارتودنسی دندان کودکان

انواع ارتودنسی دندان کودکان

امروز ارتودنسی کودکان پرانتز های مختلفی را ارائه می دهد و هر کدام از این موارد بنا بر شرایط و موقعیت کودک استفاده می شود . بیشتر بیماران دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران در رابطه با انوع ارتودنسی اطفال  و اینکه مناسب و بهترین آن ها کدامن مورد است سوال می پرسند  در این مقاله در رابطه  انواع ارتودنسی صحبت می کنیم .

برس های فلزی که با نام  برس های سنتی نیز شناخته می شوند .

این ها  نوع از ارتودنسی براکت ها و سیم های فلزی هستند که کاربرد بسیاری در زمینه ارتودنسی اطفال دارد و تقریبا می توان گفت رایج ترین نوع ارتودنسی می باشد .جنس این پروتز های به گونه ای می باشد که هیچ گونه زنگ زدی و تخزریب در آن ها  دیده نمی شود .

ارتودنسی سنتی با براکت های سرامیکی

در این نوع از ارتودنسی که شامل براکت های سرامیکی می باشد ، در زمینه دندانپزشکی کودکان کاربرد فراوانی دارد . این نوع از براکت ها تقریبا شبیه به بر اکت های فلزی هستند ،اما مزیتی که دارند این است که به دلیل خاصیت و رنگی که دارند کمتر در معرض دید قرار می گیرد . بیشتر در افرادی که از نمایان شدن ارتودنسی دندان خود ناراحت می شوند استفاده می شود .

براکت‌های خود باز شونده یا سلف لیگیتینگ

تفاووت این نوع از براکت ها با براکت های سنتی در این است که در این نوع از ارتودنسی دیگر از کش های پلاستیکی استفاده نمی شود . ساختار این نوع از ارتودنسی به گونه ای است که نیاز به این کش ها نیست،  همین امر می تواند  تعداد  مراجعه به دندانپزشک اطفال در غرب تهران را به نسبت کمتر کند .

انواع-ارتودنسی-دندان-کودکان

ارتودنسی مخفی

این نوع از ارتودنسی نیز همانند بریس های سنتی عمل می کند با این تفاوت که در این نوع از ارتودنسی براکت ها بر پشت دندان قرار می گیرند  و کنترل دندان ها از ناحیه پشت دندان ها انجام می شود .  اگر بخواهیم معایب این نوع از ارتودنسی را بیان کنیم تنها می توان مشکل در رعایت بهداشت دهان و دندان آن را نام می بریم ،اما مزینتی که دارند این است که این نوع ارتودنسی قابل دید نیست .

الاینرهای دندانی متحرک

از این روش ارتودنسی در مواردی که مشکلات شدید فک و دندان وجود ندارند و تنها برای مشکلات جزئی دندان ها ارتودنسی را انتخاب می کنند استفاده می شود . با کمک الاینر های دندانی متحرک می توانیم به مرتب شدن و صاف شدن دندان ها کمک کنیم . مزیتی که این روش درمان دارد ، تمیز کردن و رعایت بهداشت  است که در این موارد بسیار آسان است .

بعد از معاینات و بررسی های لازم دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران بهترین نوع ارتودنسی را به بیمار خود توصیه می کنند .

برخی از خدمات دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران

لمینیت دندان

ارتودنسی اطفال

عصب کشی

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی اطفال

درد دندانپزشکی کودکان

با تشکر مدیریت سایت دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *