مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

دندانپزشک اطفال در غرب تهران

دندانپزشک اطفال در غرب تهران

دندانپزشک اطفال یکی از موارد یاست که والدین باید در انتخاب آن حداکثر دقت خود را داشته باشند. در هنگام انتخاب دندانپزشک اطفال ملاک هایی مهم است که باید انتخاب بر اساس آن ها انجام شود. دندانپزشک اطفال در رشته دندانپزشکی از تجربه و مهارت بالایی برخوردار هستند و تمام ملاک هایی که برای یک انتخاب صحیح نیاز است را دارند.

بهترین دندانپزشک غرب تهران

علاوه بر تجربه و مهارت دندانپزشک اطفال محیط مطب دندانپزشکی یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود.

معیار های انتخاب دندانپزشک اطفال در غرب تهران

برای انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال در غرب تهران باید معیارهایی را در نظر بگیرید که در ادامه چند نمونه از آن را برایتان قرار داده ایم.


  • اخلاق خوب و برقراری ارتباط با کودکان

دندانپزشک اطفال باید از منش اخلاقی بالایی برخوردار هستند. کودکان به دلیل ترس از دندانپزشکی معمولا در پروسه درمان همکاری نمی کنند یک دندانپزشک خوب باید از قدرت بالایی در برقراری ارتباط با کودکان برقرار باشد تا اعتماد کودک را به خود جلب کند.

کودکان همواره از دندانپزشکی می ترسند، تنها چیزی که می تواند یک کودک را مجاب کند تا به دندانپزشکی مراجعه کند رفتار پزشک است. دکتر هلن جوانمرد یکی از پزشکانی است که با رفتار صمیمانه ای که با کودکان دارد و همچنین سرعت عملی که در انجام خدمات دندانی دارد برای کودکان بسیار محبوب است.


  • مهارت دندانپزشک در رشته های مختلف

دندانپزشک اطفال علاوه بر شاخه دندانپرپزشکی کودکان می تواند انواع خدمات را نیز ارائه دهد، از جمله این خدمات لمینیت دندان، ارتودنسی دندان، عصب کشی، انواع بیماری های دهان و لثه و موارد دیگر

در نتیجه می توان گفت در هر شرایطی می تواند بهترین تشخیص و البته بهترین تصمیم را برای درمان بگیرد.


  • محیط دندانپزشکی

همانطور که در ابتدا گفته شد ،محیط دندانپزشکی اطفال نیز بسیار تاثیر گذار است . محیط دندانپزشکی باید به گونه ای باشد که کودک در آن راحت باشد و مطابق با روحیات کودک چیدمان شود. در مطب دندانپزشکی اطفال به این مورد توجه ویژه ای  شده است، در صورتی که این محیط طبق روحیات کودک طراحی شود ،کودک در روند درمان اختلالی ایجاد نمی کند.

بعد از انتخاب و بررسی ملاک های انتخاب دندانپزشک اطفال، باید به او اعتماد کرد. لازم به ذکر است که برای حفظ سلامت و بهداشت دندان و دهان بهتر است تا به طور منظم کودکان خود را ویزیت کنید. در جلسات مشاوره قبل و بعد از درمان، به والدین انواع راه کارهای حفظ سلامت دهان و دندان و یا مراقبت های بعد از درمان را به طور کامل آموزش می دهند.

دندانپزشک اطفال در غرب تهران

 

دندانپزشک اطفال در غرب تهران چه خدماتی ارائه می شود

در دندانپزشکی  تمام خدمات مربوط به زیبایی دندان ها ارائه می شود . افرادی که در ظاهر دندان های خود دچار  نامرتبی و بدشکلی هستند می توانند با استفاده از خدماتی که در دندانپزشکی ارائه می شود  از ظاهر زیبای دندان های خود لذت ببرند. بهترین دندانپزشک اطفال با ارائه انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی اطفال تمام مشکلات ایجاد شده در دندان ها را برطرف می کنند.

ارتودنسی دندان

برای انجام ارتودنسی دندان مهم ترین امر انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب و با تجربه است که می تواند در نتیجه ارتودنسی دندان تاثیر قابل توجهی داشته باشد. ارتودنسی اطفال یک از خدمات ارائه شده است. به والدین توصیه می شود در صورتی که کودکان آن ها دچار نامرتبی و مشکلات دندانی و فکی هستند با کمک ارتودنسی دندان مشکل آن ها بر طرف می شود. ارتودنسی اطفال می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها و طول درمان ظاهری زیبا را برای کودک ایجاد کند.

لمینیت دندان

لمینیت دندان یکی دیگر از خدمات ارائه شده در دندانپزشکی می باشد که با هدف زیبایی و اصلاح طرح لبخند در افراد انجام می شود.

لمینیت دندان انواع مختلفی دارد که بنا بر شرایط بیمار به او پیشنهاد داده می شود. لمینیت دندان محدودیت های خاصی برای افراد ندارد و هر فردی می تواند  آن را انجام دهد، تنها در صورتی که بیمار یکی از شرایط زیر را داشته باشد لمینیت دندان به او پیشنهاد داده نمی شود.

  • در صورتی که بیمار به بیماری لثه و یا پوسیدگی و خرابی دندان ها دچار باشد، باید در درجه اول این موارد درمان شوند و سپس لمینیت دندان را انجام دهیم.
  • در صورتی که بیمار حجم عظیمی از دندان های خود را از دست داده باشد، باید از روش روکش دندان ها استفاده کرد.
  • در صورتی که بیمار بر روی دندان های خود مینای کافی نداشته باشد، در نتیجه قدرت چسبندگی به مراتب کاهش می یابد و دندان ها قدرت کافی برای نگهداری لمینیت دندان را ندارند.
  • گاهی برخی افراد مبتلا به عادات بد دندانی و دهان هستند،در مواردی که بیمار مبتلا به دندان قروچه باشد ممکن است به لمینیت دندان آسیب های جدی برساند ،در این موارد  استفاده از روکش دندان پیشنهاد می شود.

فضا نگهدارنده ها و مدیریت فضا در ارتودنسی

فضا نگهدارنده ها و مدیریت فضا یکی از مواردی است که امروزه در دندانپزشکی بسیار کاربرد دارد. در مواردی که دندان های شیری زودتر از موعد خود به دلایل مختلفی از دست می روند ،با کمک فضا نگهدارنده ها می توانیم این فضای خالی را برای رشد دندان های دائمی حفظ کنیم. گاهی کودکان به دلیل پوسیدگی دندان ها و یا تصادف زودتر از موعد خود دندان های شیری خود را از دست می دهند همین امر سبب می شود که نامرتبی در دندان ها ایجاد شود. دندانپزشک اطفال در این شرایط به والدین استفاده از فضا نگهدارنده ها را پیشنهاد می دهد تا از هر گونه نامرتبی و بهم ریختگی در دندان ها جلوگیری کرد.

فضا نگهدارنده:

فضا نگهدارنده را در محل دندان های دائمی که هنوز رویش نکرده اند قرار می دهند، در نتیجه امر می توانند مانع از جابه جایی دندان ها و  اشغال فضا شوند. در کودکانی که دندان های شیری خود را زودتراز موعد از دست می دهند به طور حتم ،بدون استفاده از فضا نگهدارندها، دندان های دائمی نامرتب و کج رشد می کنند.

فضا نگهدارنده یک دستگاه منفعل است که می تواند تضمین کننده این باشد که تا رویش دندان های دائمی، فضا برای رویش آن ها حفظ گردد.

والدینی که از فضا نگهدارنده استفاده نمی کنند با بزرگ شدن کودک و رویش دندان ها برای اصلاحات دندان های کودک خود نیاز دارند تا از ارتودنسی دندان استفاده کنند. در طی ارتودنسی دندان می توان اصلاحات زیر را انجام داد:

  • اصلاحات ارتودنسی به منظور بازیابی فضای از دست رفته
  • افزایش فضای در دسترس
  •  از بین بردن حالت غیر عادی دندان های نهفته
  • اصلاح روابط فک بالا و پایین
  • اصلاح عرض فک فوقانی و تحتانی

عصب کشی دندانه های شیری

متاسفانه برخی از والدین اینگونه تصور دارند که دندان های شیری نیاز به عصب کشی ندارند زیرا دائمی نیستند و بعدا از گذشت مدتی  به طور طبیعی می افتند و جای خود را به دندان های دائمی و سالم می دهند . این تصور غلط است ،دندان های شیری می توانند به عنوان نقش هدایت کننده  برای دندان های دائمی عمل کنند  ،اگر به جای عصب کشی دندان های شیری،کشیدن آن ها انتخاب شود می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد دندان های شیری به عنوان هدایت کننده های دندان های دائمی عمل می کنند و برای قرار گیری دندان ها دائمی در محل مناسب دندان های شیری نیاز می باشد.

برخی از نمونه کارهای دکتر جوانمرد

نتیجه گیری

کودکان حساس هستند و با وجود کوچکترین مشکل در آن ها به طور حتم والدین نگران می شوند، یک دندانپزشک خوب و با تجربه می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد و میزان موفقیت در آن ها را به حد قابل توجهی بالا ببرد.

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. پونه رحمانی

    سلام دکتر عزیز من پیگیر مطالب و ویدئو های شما هستم . می خواستم بدونم برای بزرگسالان هم ترمیم دندان انجام میدید ؟ با تشکر

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *