مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

هزینه فلوراید تراپی کودکان

سلامت دهان و دندان امری است که نیاز به توجه دارد، از آنجا که دندان های کودکان بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرد لازم است تا والدین مراقبت های ویژه ای را داشته باشند، عدم توجه به بهداشت دهان و دندان از همان سنین ابتدایی می تواند عوارض جبران ناپذیری را داشته باشد. اگر سلامت دهان و دندان فرزند دلبندتان برای تان اهمیت دارد بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید. ما در این مقاله در رابطه با روند فلوراید تراپی و هزینه فلوراید تراپی کودکان صحبت می کنیم.

فلوراید، ژل فلوراید، دهانشویه و وارنیش است. اثر سیستمیک که حین تشکیل دندان است و می تواند از طریق فلوراید موجود در اب آشامیدنی، افزودن فلوراید به نمک یا شیر و مکمل های فلوراید به بدن برسد. مکانیسم اثر فلوراید تراپی کودکان به گونه ای است که فلوراین می تواند از طریق اثر بر محل تلاقی پلاک و دندان و کاهش حلالیت مینای دندانی سبب جلوگیری از دمینرالیزاسیون (از دست دادن مواد معدنی ) مینا و افزایش رمینرالیزاسیون (رسوب مجدد مواد معدنی) آن و نیز کاهش متابولیسم باکتری ها شود. ثابت شده برای اینکه آثار ضد پوسیدگی فلوراید به خوبی  اعمال شوند فلوراید باید به طور موضعی در محیط دهان در دسترس باشد.

امروزه استفاده از فلوراید موضعی برای کاهش ریسک پوسیدگی دندان کودکان بسیار شایع است و رایج ترین نوع استفاده، خمیر دندان حاوی فلوراید است.

فلوراید تراپی چیست؟

یکی از بهترین روش های درمان پوسیدگی دندان کودکان و رفع جرم های موجود بر روی مینای دندان است که توسط دندانپزشک اطفال با دقت و مهارت بالایی انجام می شود. چنین راهکار موثری به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان انجام می شود. علاوه بر آن موجب افزایش مقاوت دندان های در برابر آسیب های شدید می شود.

در مورد فلوراید تراپی کودکان

فلوراید تراپی دندان کودکان

خمیر دندان های حاوی فلوراید

خمیر دندان حاوی فلوراید در سال 1955 برای اولین بار در امریکا به کار رفت و امروزه در سراسر دنیا گسترده ترین روش مصرف فلوراید است. عقیده بر این است که مهم ترین علت کاهش پوسیدگی ها در کودکان و بزرگسالان افزودن فلوراید در خمیر دندان و استفاده مداوم آن است. مطالعاتی که در طول 3 سال صورت گرفته، کاهش 25 درصدی پوسیدگی را در افرادی که از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده می کردند نسبت به افرادی که از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کرده بودند، نشان داده است که این اثر بخشی در دراز مدت در طول زندگی بیشتر هم خواهد بود. اثر فلوراید به تکرار صرف و نحوه شستن آن هم بستگی دارد. بهترین دندانپزشک اطفال به والدین توصیه می کنند، به کودکان خود نحوه صحیح مسواک کردن و فلوراید را به آن ها اموزش دهند.

خمیر دندان کودکان

بهترین مارک خمیر دندان برای کودکان

توصیه های مهم دندانپزشک اطفال به والدین در فلوراید تراپی کودکان

  • از خمیر دندان های حاوی فلوراید معتبر همراه با مسواک حداقل 2 بار در روز استفاده شود.
  • مقدار کمی آب برای شستن باقی مانده خمیر دندان استفاده شود برای کودکان زیر 6 سال، به دلیل بلع خمیر دندان و خطر فلوروزیس ،مسواک  زدن به کمک والدین صورت گیرد در سنین قبل از 2 سالگی  یک لایه کوچک خمیر دندان و در سنین بالاتر به اندازه یک نخود خمیردندان استفاده شود.
  • عامل تعیین کننده میزان اثر بخشی ضد پوسیدگی دندان کودکان، غلظت فلوراید است و ارتباط کمی بین مقدار خمی دندان و اثر ضد پوسیدگی آن وجود دارد. در واقع گرادیان غلظتی بین خمیر دندان و ذخیره فلوراید در دهان است که باعث جذب فلوراید به وسیله دندان می شود بنابر این کاهش اندازه خمیر دندان و بالعکس ،افزایش غلظت فلوراید، باعث جلوگیری از پوسیدگی و نیز کاهش ریسک فلوروزیس می شود.
وارنیش فلوراید تراپی چیست

در مورد وارنیش فلوراید بیشتر بدانید

وارنیش فلوراید

یکی دیگر از محصولات فلوراید موضعی و دارای غلظت بسیار بالای فلوراید است و با وجود غلظت بالا به علت  مقدار کم در هر بار استفاده ریسک مسمومیت و فلوروزیس ندارد بهتر است تا خدمات فلوراید تراپی تنها تحت نظر دندانپزشک اطفال صورت گیرد تا احتمال مسمومیت با فلوراید از بین رود وارنیش فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان ایجاد پوسیدگی های اولیه و هم چنین کند کردن روند تخریب دندان کاربردی فروان دارد. مطالعات کاهش 38 درصدی پوسیدگی را به وسیله وارنیش نشان داده اند وارنیش فلوراید برای سطوح دندانی در معرض خطر در کودکان مستعد پوسیدگی و در جوامع با ریسک بالا و متوسط در برنامه های پیشگیری عمومی پیشنهاد شده است در 0.5 ml وارنیش مصرفی برای هر کودک  در محصولات  متفاوت ،فلوراید موجود می باشد که از  دوز توکسیک فاصله بسیار دارد.

کاربرد وارنیش فلوراید برای کودکانی که ریسک پوسیدگی متوسط دارند، هر 6 ماه و برای کودکان با ریسک پوسیدگی بالاتر هر 3 تا 6 ماه توصیه می شود. لازم به ذکر است که اگر شما مایل با اطلاع دقیق از قیمت فلورایدتراپی برای دندان های کودک خود هستید با دندانپزشک اطفال به صورت حضوری و غیر حضوری مشاوره کنید.

هزینه فلوراید تراپی دندان کودکان چقدر است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که هزینه چنین اقدام ارزشمندی برای محافظت از سلامتی دهان و دندان کودکان چقدر می تواند باشد؟

البته که با وضع اقتصادی موجود چنین سوالاتی به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در آمده که با سنجنش میزان کیفیت و برخودداری انصاف از بهترین دندانپزشک اطفال برای انجام چنین کاری کمک بگیرند.

در ادامه می توانید با شناخت فاکتور های دخیل در این امر به هر یک از سوالات مختلف خود نسبت به قیمت هر جلسه فلواریدتراپی دندان های کودکان تان پاسخی در خور کسب کنید.

این پارامتر ها شامل موارد زیر می باشد:

  • وضعیت دهان و دندان کودکان
  • میزان تخصص، تبحر و شهرت دندانپزشک
  • کمیت و کیفیت دستگاه و تجهیزات مورد استفاده و موجود در مطب
  • موقعیت مکانی مطب یا کلینیک دندانپزشکی اطفال

در پایان این که

می توان گفت با مراجعه منظم و مداوم به دندانپزشکی اطفال و بررسی شرایط بهداشت دهان و دندان کودکان تان می توانید آینده لبخند زیبای آن ها را تضمین کنید. چرا فردی متخصص با دقت و مهارت بالای که دارد تمامی موارد موجود را مورد بررسی قرار می گیرد و سپس از بهترین راهکار های برای حفظ سلامت دندان های آن ها استفاده می کند. در این بین لازم است بدانید که هزنیه فلوراید تراپی دندان های کودکان به ثورت دقیق در طی جلسات مشاوره حضوری و غیر حضوری تان مشخص می شود.

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *