مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

مراجعه به دندانپزشکی با توجه به ویروس کرونا

کرونا ویروس خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که از بیماری سرماخوردگی گرفته تا بیماری های شدیدتر مانند سندرم تنفسی باعث بیماری می شوند.

کرونا ویروس بین حیوانات و مردم منتقل می شوند. تحقیقات دقیق نشان می دهد که کرونا سارس از گربه های به انسان و کرونا مرس از شترهای به انسان منتقل شده است. چندین تاج شناخته شده در حیوانات در حال گردش هستند که هنوز انسان را آلوده نکرده اند.

علائم شایع عفونت شامل علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. در موارد شدیدتر، عفونت می تواند باعث ذات الریه، سندرم حاد شدید تنفسی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود.

توصیه های استاندارد برای جلوگیری از شیوع عفونت شامل شستن منظم دست، پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه، پختن کامل گوشت و تخم مرغ است. از تماس نزدیک با هر کسی که علائم بیماری تنفسی مانند سرفه و عطسه دارد، خودداری کنید.

اقدامات حفاظتی اساسی در برابر کرونا ویروس  جدید

بیشتر افرادی که به این ویروس آلوده می شوند، دچار بیماری خفیف می شوند و بهبود می یابند، اما این بیماری برای دیگران شدیدتر است. با انجام موارد زیر از سلامتی خود مراقبت کرده و از دیگران محافظت کنید:

مرتباً دستان خود را با دستمال حاوی الکل تمیز کنید یا آنها را با آب و صابون بشویید. زیرا شستن دستان خود با آب و صابون یا استفاده از مالش دست الکل باعث از بین رفتن ویروس هایی می شود که ممکن است روی دستان شما باشد.

حفظ فاصله اجتماعی

حداقل بین 1 متر فاصله بین خود و هر کس که سرفه می کند یا عطسه می کند، حفظ کنید. زیرا هنگامی که کسی سرفه یا عطسه می کند، قطرات مایع کوچکی را از بینی یا دهان خود به محیط اطراف منتقل می کند که ممکن است حاوی ویروس باشد. اگر خیلی نزدیک هستید، در صورت سرفه شدن فرد مبتلا به این قطرات، می توانید قطرات از جمله ویروس کرونا را تنفس کنید.

از لمس چشم وبینی ودهان خودداری کنید

زیرا دست ها بسیاری از سطوح را لمس می کنند و می توانند ویروس را انتخاب کنند. پس از آلوده شدن، دست ها می توانند ویروس را به چشم، بینی یا دهان منتقل کنند. از آنجا ویروس می تواند وارد بدن شما شود و شما را بیمار کند.

مراقب مشکلات تنفسی باشید

اطمینان حاصل کنید که شما و اطرافیان، بهداشت تنفسی خوبی را دنبال می کنید. این به معنای پوشاندن دهان و بینی شما با آرنج یا بافت خم شده هنگام سرفه یا عطسه است. سپس بلافاصله بافت مورد استفاده را دور بریزید.

زیرا قطره ها ویروس را گسترش می دهند. با رعایت بهداشت مناسب تنفسی ، از افراد اطراف خود در برابر ویروس هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا ویروس جدید محافظت می کنید.

اگر تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اگر احساس ناخوشایندی کردید در خانه بمانید. اگر تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید به پزشک مراجعه کنید.

آگاه باشید و از توصیه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود پیروی کنید

از آخرین تحولات مربوط به کرونا ویروس جدید آگاه باشید. توصیه هایی را که مراکز  بهداشتی ، سازمان بهداشت عمومی ملی و محلی یا کارفرمای شما ارائه داده است در مورد نحوه محافظت از خود و دیگران از کرونا ویروس جدید پیروی کنید.

زیرا مقامات ملی و محلی بیشترین اطلاعات را در مورد پخش کرونا ویروس جدید در منطقه شما دارند. آنها به بهترین وجه برای مشاوره در مورد آنچه مردم منطقه شما باید برای محافظت از خود انجام دهند توصیه می کنند.

    اگر احساس ناخوشایندی کردید، حتی در صورت علائم خفیف مانند سردرد و آبریزش جزئی تا زمان بهبودی، در خانه بمانید. زیرا جلوگیری از تماس با دیگران و مراجعه به مراکز درمانی به شما امکان می دهد تا این امکانات موثرتر عمل کنند و به شما و دیگران در برابر کرونا ویروس جدید و سایر ویروس ها کمک کنند.

    اگر دچار تب، سرفه و مشکل در تنفس هستید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید زیرا این امر ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا بیماری جدی دیگر باشد.

 آیا به دلیل ویروس کرونا از رفتن به مراکز درمانی باید خودداری نمود؟

یکی از نگرانی های مردم در چند روز اخیر مراجعه به مراکز درمانی همچون مراکز فیزیوتراپی، کلینیک های دندانپزشکی و … است . اما نگران نباشید ، کرونا نیز مانند سایر ویروس هایی که همیشه وجود داشته و تا کنون به مراجعه با این مراکز دریافت نکرده اید، باعث انتقال نمی شود .

تمامی مراکز درمانی با بهترین مواد ضد عفونی کننده لوازم خود را تمیز می کنن . بنابراین افرادی که نیاز به درمان دارند باید در این مدت به مراکز های خوب مراجعه نمایند.

مراجعه به دندانپزشکی

در رابطه با مراجعه به دندانپزشکی ، اگر کودکان شما و یا حتی خود شما دچار عفونت ، آبثه و … شدید که نیاز شدید به یک دندانپزشک دارید، با عدم مراجعه به دندانپزشکی عفونت ایجاد شده شدید می شود و باعث تضعیف سیستم ایمنی می گردد . بنابراین بهتر است با انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال به جایی مطمن بروید تا مشکلات احتمالی برای شما رخ ندهد.

چه کسانی بیشتر مستعد ابتلا کرونا ویروس هستند؟

  • سالمندان بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند.
  • کودکان
  • خانم های باردار
  • افرادی که از بیماری های زمینه ای از جمله دیابت، بیماری های قلبی رنج می برند.

چه مدت زمانی ویروس برروی سطوح باقی می ماند؟

در خصوص این موضوع که کرونا ویروس می تواند تا چه مدت برروی سطوح باقی بماند هیچ نظر قطعی وجود ندارد. ولی می توان گفت که طبق اطلاعات فعلی این ویروس می تواند تا چند ساعت برروی سطوح زنده بماند. وایتکس که جزء مواد شوینده به حساب می آید می تواند که ویروس روی سطوح را ازبین ببرد.

راه های پیشگیری از کرونا ویروس

  • از ماسک استفاده کنید.
  • دست های خود را مدام شستشو دهید.
  • فاصله اجتماعی خود با افراد یعنی حداقل 1 متر را رعایت کنید.

آیا کودکان نیز باید از ماسک استفاده کنند؟

شاید این سوال نیز برای شما پیش آمده باشد که کوکان نیز باید از ماسک استفاده کنند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کودکان زیر 2 سال به هیچ وجه نباید از ماسک استفاده کنند چرا که می تواند منجر به ایجاد مشکلات تنفسی و یا خفگی شود، چرا که اگر در کودک مشکل تنفسی ایجاد شود به راحتی این موضوع را نمی تواند بیان کند، پس برای محافظت از کودک خود روی صورت او ماسک قرار ندهید چرا که با این کار احتمال خفگی بیشتر می شود.

درمان کرونا ویروس

برای درمان کرونا ویروس فعلا هیچ واکسنی وجود ندارد، پس با قرنطینه افرادی که مبتلا به این ویروس شده اند می توان تا حدی از انتشار این ویروس جلوگیری کرد. همچنین گرفتن تب افرادی که از مناطق قرمز مسافرت کرده اند می تواند به جلوگیری از انتشار ویروس بسیار کمک کند.

در نتیجه 

برای حفظ سلامتی خود مراقبت کنید و تا حد امکان از امکانات نوبت دهی های آنلاین متخصصین مختلف ز جمله دندانپزشکی کودکان استفاده کنید و در نهایت برای انجام ترمیم دندان ها و یا موارد دیگر به دندانپزشکی اطفال که محیطی امن و آرام برای حفاظت از سلامتی تان است مراجعه کنید.

دکتر جوانمرد

مشاوره آنلاین

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *