مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان چه مشخصاتی دارد؟ چرا باید برای دندانپزشکی کودکان به بهترین کلینیک مراجعه کنیم؟ بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان چه خدماتی ارائه می‌کند؟ بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان در غرب تهران چه مرکزی است؟

کلینیک دندانپزشکی که برای درمان و مراقبت از دندان‌های کودکان خود به آن مراجعه می‌کنید، در روند درمان و بهبودی دندان کودک شما نقش موثری خواهد داشت. به همین دلیل، انتخاب کلینیک دندانپزشکی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند بررسی و دقت بالایی است. در این مقاله به مواردی پرداخته‌ایم که برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان به شما کمک کرده و نکات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

کودکان نیاز به مراقبت دارند و دندان های سالم در آن ها می تواند نقش بسزایی در چهره لبخند و تکلم کودک داشته باشد می تواند ضامن سلامت دندان های کودک شما باشد. کودکان به دلیل ترس از پروسه درمان دندانپزشکی می توانند اختلالاتی در طی روند درمان ایجاد کنند. دندانپزشک اطفال در غرب تهران با منش و اخلاقی که دارند می توانند با کودکان رابطه ای صمیمی ایجاد کنند، همین امر حس اعتماد در کودکان را ایجاد می کند. بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان باید به گونه ای باشد که حس آرامش هم به والدین و هم کودکان بدهد و والدین با پرداخت هزینه های متعارف و مقبول بتوانند از خدمات درمانی برای دندان های کودک استفاده کنند.

دندانپزشکی اطفال
دندانپزشکی کودکان

اهمیت انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی برای کودکان که تنها بر درمان، مراقبت و پیشگیری از دندان کودکان تمرکز دارد، نقش پر رنگی در سلامت دهان و دندان کودک خواهد داشت. چرا که نحوه رویش و ریزش دندان‌های شیری و مراقبت از آن‌ها، بر روی رشد و جوانه زدن دندان‌های دائمی فرزند شما در آینده تاثیر مستقیم داشته و غفلت از مراقبت‌های لازم در این دوران، مشکلات بیشتر و گسترده‌تری را برای او به وجود خواهد آورد. انجام مراقبت‌های توصیه شده از سوی بهترین دندانپزشک کودکان و پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان احتمالی در کودک همچنین سبب رشد سالم دندان‌های دائمی، رشد طبیعی فک، توانایی بهتر در جویدن و صحیح صحبت کردن او خواهد شد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان، با تجربه و مهارت بسیار بالای خود در زمینه دندانپزشکی اطفال، نگرانی والدین کودک برای طی شدن روند درمان و مراقبتی از دندان‌های کودک خود را به طور کامل برطرف کرده و همچنین این کلینیک، همواره بهترین خدمات را با بالاترین درجه کیفیت به بیماران خود ارائه می‌کند. به همین دلیل، انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان، یک موضوع پر اهمیت بوده و باید آن را جدی گرفت.

ضمن آن که مراجعه منظم به بهترین کلینیک دندانپزشکی از دوران کودکی و انجام توصیه‌های مراقبتی گفته شده از سوی بهترین متخصص دندانپزشکی اطفال، سلامت دندان‌های فرزند شما در بزرگسالی را نیز تضمین کرده و سبب می‌شود او در آینده، دندان‌های سالم، با دوام و مستحکمی داشته باشد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی اطفال کدام است؟

در ابتدا باید به برخی از مهم ترین فاکتور های باعث انتخاب بهترین دندانپزشکی اطفال می شود باید اشاره شود:

در یک کلینیک دندانپزشکی اطفال خوب تعدادی از متخصصین حاذق این حوزه درمانی در کنار یکدیگر مشغول فعالیت هستند تا با مراجعه کودکان تان به این مجموعه به بهترین نتیجه ی ممکن دست یابند. حتی برخی از دندانپزشکان از تکنیک های مختلفی برای برقراری ارتباط صمیمانه با کودک استفاده می کنند تا آن ها اعتمادشان به پزشک بیشتر شود و در نهایت با کمترین میزان مقاومت و ترس خودشان را به دندانپزشک حاذق می سپارند. از جمله روش های رایج که در دندانپزشکی های اطفال از آن ها استفاده می شود هدیه دادن به کودکان، بازی کردن با آن ها در اتاق های بازی مخصوص که مملو از عروسک و اسباب بازی های دوست داشتنی برای بچه ها است، تغییر صدا هم خود به عنوان تکنیکی مورد استفاده این دسته از دندانپزشکان صبور و مهربان است.

از دیگر ویژگی های مهم در انتخاب کلینیک دندانپزشکی کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مهم ترین آن ها برقراری محیطی آرام و تمیز با تجهیزاتی با کیفیت برای انجام خدمات دندانپزشکی
  • معمولا یک کلینیک دندانپزشکی خوب دارای فضاهای مختلفی هر کدام با توجه به کاربردی متفاوت خود هستند.

خدمات ارائه شده از سوی بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان

برخی از خدمات ارائه شده از سوی بهترین کلینیک دندانپزشکی کودک به صورت زیر است که می توانید برای درمان آن‌ها به متخصص دندان‌پزشکی کودکان مراجعه کنید.

  • ارتودنسی اطفال
  • پر کردن دندان ها
  • جرم گیری دندان ها
  • عصب کشی دندان های شیری
  • قرار دادن فضا نگهدارنده
  • بریج دندان کودکان
  • روکش دندان های شیری
  • باندینگ
  • ارائه مشاوره به والدین برای مراقبت  از دندان های کودک
خدمات دندانپزشکی اطفال
اینفوگرافیک خدمات دندانپزشکی اطفال
  • جرم گیری

هر فردی نیاز به مراجعات منظم به دندانپزشک دارد ،کودکان نیز همانند بزرگسالان نیاز دارند تا هر 6 ماه یکبار  نزد دندانپزشکی کودکان بروند و دندان های آن ها از لحاظ سلامت بررسی شود. برای رعایت بافت دندان های کودک جرم گیری را به طور مرتب انجام می دهد و از ایجاد پوسیدگی در دندان ها تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند. ویزیت های مرتب نزد دندانپزشکی اطفال ،می تواند تا حد قابل توجهی از هزینه ها  و طول درمان های مورد نیاز برای سلامت دندان ها جلوگیری کند.

  • فیشورسیلانت

این روش با نام شیار پوشی نیز شناخته می شود و می تواند از بروز پوسیدگی ها در دندان کودک جلوگیری کند. در این روش با کمک ماده ای پلاستیکی  به دندان های آسیا که عقب تر هستند و بیشتر احتمال پوسیدگی در آن ها  وجود دارد از پوسیدگی دندان ها تا حد قابل ملاحظه ای جلوگیری می کند.

  • فلوراید درمانی

فلوراید درمانی با وجود خاصیتی که دارد، می تواند از پوسیدگی ها جلوگیری کند زیرا دندان ها سخت تر می شوند و مقاومت بیشتری از خود در برابر پوسیدگی نشان می دهند.

  • باندینگ

در دندان های کودکان شکستگی ها و لب پریدگی ها بشتر دیده می شود. در طی روش باندینگ می توانیم با کمک موادی البته همرنگ دندان ها این شکستگی  را بر طرف کرد.

  • عصب کشی دندان های شیری

عصب کشی دندان های شیری می تواند ماندگاری و سلامت دندان را به نسبت افزایش دهد، گاهی پالپ دندان به دلیل پوسیدیگ دچار التهاب می گردد ،در طی درمان عصب کشی دندان های شیری می توانیم طول عمر سایر دندان ها را نیز افزایش دهیم.

  • ارتودنسی اطفال

ارتودنسی اطفال یا ارتودنسی پیشگیری می تواند اختلالات فکی که تا سن 7 سالگی مشخص می گردد درمان کند. با کمک ارتودنسی اطفال می توانیم از هزینه های اضافی و طول درمان های طولانی تا حد قابل توجهی بکاهیم.

سن مناسب کودک برای مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی اطفال

بهترین دندانپزشک اطفال به والدین توصیه می کند که کودکان خود را قبل از سن یک سالی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان نزد دندانپزشک اطفال برای معاینه و مشاوره برده و مراقبت‌های لازم در این مورد را انجام دهید. پوسیدگی دندان های شیری همچنین می تواند سبب آسیب به سایر دندان های‌کودک شود. پیشگیری از بروز مشکلات دندان و دهان در کودکان می تواند در طول درمان و پرداخت هزینه به مقدار قابل توجهی بکاهد.

در ادامه نیز می توانید مجموعه ای از نمونه کار های دکتر هلن جوانمرد را مشاهده کنید:

 

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سودابه

    سلام من اولین جلسه اومدم مطبتون دیروز . خیلی ممنون واقعا دخترم راضیه و اصلا ترسی نداره از دندنپزشکی

    پاسخ
    • دکتر هلن جوانمرد

      ممنون

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *