مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

آیا فلوراید تراپی مضر است؟

آیا فلوراید تراپی مضر است؟ یکی از مهم ترین سوالاتی که از سوی بسیاری از زنان و مردان پرسیده می شود این است که آیا فلوراید تراپی برای کودکان روش درست درمانی است یا ضرر دارد؟ برای آشنایی بیشتر با فلوراید تراپی و مضرات آن با ما همراه باشید.

فلوراید تراپی چیست؟

برای پاسخ گویی باید بگوییم که واقعیتی وجود دارد مبنی بر این که فلوراید در برخی از مواد مورد استفاده ما به طور طبیعی وجود دارد. مثلا در آب، نمک و آرد. در بسیاری از کشورها در آب آشامیدنی آنها وجود دارد و در کشور ما نیز در برخی از شهرها در آب آشامیدنی چنین ماده ای وجود دارد. از این رو فلوراید به طور طبیعی و عادی مورد استفاده است و نیازی نیست که فلوراید را به صورت قرص مصرف کنید.

اما فلوراید تراپی که دندانپزشک اطفال در مطب مد نظرشان است صرفا در ناحیه دهانی و دندان ها استفاده می شود و به نوعی روش فلوراید تراپی حالت پیشگیری دارد و پیشگیری همواره بهتر از درمان است برای انجام این مرحله باید بهترین دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

 مدت زمان فلوراید تراپی

آیا فلوراید تراپی مضر است؟ در گذشته زمان فلوراید تراپی را تا زمان 4 دقیقه ای توصیه می کردند اما این روزها زمانی که برای این کار اختصاص می دهند 30 تا 40 ثانیه است، این اقدام در محلی کاملا ایزوله و عاری از هرگونه آلودکی انجام می شود که هیچ آسیبی به بدن کودکان وارد نمی شود.

نکات مهم فلوراید تراپی

البته نکاتی را در جریان انجام فلوراید تراپی باید مد نظر قرار دهید.

  • نکات مهم این است که پزشکان بسته به اینکه شرایط دندانی کودکان در چه وضعیتی است فواصل زمانی مابین فلوراید تراپی را متغیر قرار می دهند، برای مثال در صورتی که مینای دندان کودکان ضعیف باشد این اقدام درمانی یک ماه یک بار انجام می شود.
  • اگر شدت پوسیدگی ها کمتر باشد دندان پزشکان توصیه می کنند که سه ماه یکبار این اقدام را انجام دهند.
  • برخی از کودکان از بدو دندان درآوردن با پوسیدگی های دندانی و حساسیت های زیاد دندانی مواجه هستند که حتما توصیه می شود مراقبت های ویژه ای از این بخش ناحیه بدنی کودک خود داشته باشید، بنابراین توصیه می کنیم که حتما برای جلوگیری از بیماری های دهانی و پوسیدگی های دندانی از فلورارید تراپی استفاده کنید.
  • این روش در بهبود وضعیت دندان ها و جلوگیری از مشکلات احتمالی نقش زیادی دارد، بنابر این می توان این یقین را به شما داد که این روش درمانی هیچ گونه آسیبی را به دندان های شما وارد نمی کند.
دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877

نحوه مسواک زدن بچه ها و نحوه رعایت بهداشت دهانی در کودکان چگونه است؟

  1.  یکی از مهم ترین نکات این است که در شش ماهه اول که کودک دندان ندارد حتما باید این بهداشت رعایت شود، در این دوره می توانید با گازهای مخصوص بخش های داخلی دهان را عاری از آلودگی کنید و نیز آنکه بعد از این اقدام دو سه قطره آب داخل دهان کودک بچکانید.
  2. این دوره از زندگی کودکان صرفا از شیر مادر تغذیه می کنند و شیر حاوی مقادیر زیادی از پروتئین و چربی است، لاکتوز و قندی که در شیر وجود دارد نیز موجب می شود که روند پوسیدگی در دندان های کودکان افزایش پیدا کند. گاز مرطوبی که در ناحیه دهانی کودکان استفاده می شود تمامی موادی که موجب تسریع روند پوسیدگی دندان های کودکان می شوند را پاکسازی می کند.
  3. بعد از شش ماهگی و دوره ای که در آن دندان کودکان رویش می کنند نیز باید مسواک های انگشتی انجام شود، این شمائید که باید برای کودک تان این اقدام را انجام دهید. در این روند می توانید زبان کودک و نیز تمامی نواحی دهانی را تمیز کنید و در انتها مجدد چند قطره آب بدهید تا محیط داخلی دهان به طور کلی پاکسازی شود.
  4. از دوسالگی به بعد مسواکی مناسب باید استفاده کنید.

یکی از سوالاتی که از سوی بسیاری از والدین پرسیده می شود این است که آیا برای کودکان دوساله در این سن باید از خمیر دندان استفاده کرد یا خیر؟

  • واقعیتی که وجود دارد این است که خمیر دندان ها اگر کامل روی مسواک گذاشته شود ممکن است که کودک آن را عامدانه یا غیر ارادی قورت دهد. از این رو توصیه می کنیم که خمیر دندان باید به مقدار کمی استفاده شود و نیز آنکه تمامی این خمیر دندان باید روی مسواک پخش شود تا وارد گلوی کودک نشود.
  • مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای بچه از یک سنی به بعد باید مرتبا انجام شود تا مشکلاتی برای دندان ها و لثه های کودکان ایجاد نشود.
  • التهابات و تورم هایی که گاها در ناحیه لثه کودکان ایجاد شده اند ناشی از بی توجهی به مسواک و نخ دندان است که والدین در سال های اولیه زندگی کودکان عهده دار آن هستند.

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید که برای انجام کلیه خدمات مربوط به بهداشت دهان و دندان کودکانتان بخصوص فلوراید تراپی بهتر است با مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان با خیال راحت فرزندتان را به دکتر متخصص بسپارید و از نتیجه بدست آمده راضی و خشنود باشید.

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *