آرشیو روزانه: آوریل 27, 2019

دندان در آوردن کودک

سن دندان در آوردن نوزاد چه سنی است؟ ترتیب دندان در اوردن نوزاد چگونه است ؟ علت اصلی دیر دندان در آوردن  نوزاد چیست ؟  علائم و نشانه های دندان در آوردن نوزاد چیست ؟ یکی از دغدغه های والدین در زمان دندان در آوردن نوزاد و دلایل  تاخیر در  رشد دندان ها و یا راه های کاهش درد دندان در آوردن کودک است، دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران در ادامه به بررسی این موضوع می پردازند .

دندان در آوردن کودک

سن دندان در آوردن نوزاد

کودک معمولا بین 4 تا 12 ماهگی دندان در می آورد ، این روند تا پایان  سال دوم زندگی  کودک ادامه دارد ، معمولا دندان های جلویی زودتر در می آیند  و بعد از آن ، بعضی از کودکان هر بار یک دندان در می آورند  در حالی که بعضی دیگر به طور  همزمان  چند دندان در می آورند .

نشان های دندان در آوردن کودک

اگر می بینید کودک  هر چیزی را که میبیند  گاز میگیرد ، به احتمال زیاد در حال  دندان در آوردن است.

بعضی اوقات کودک گوش  هایش را می کشد .

چون عصبی  که به فک منتهی می شود از گوش میانی عبور می کند .

اگر کودکتان تب یا علائم سرماخوردگی  را نشان می دهد می تواند به دلیل  دندان در آوردن باشد .

برای تشخیص هر چه سریعتر به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید .

ورم لثه های کودک در زمان دندان در آوردن  کودک کاملا مشخص است و والدین هم می توانند تشخیص دهند .

اگر کودک شما بیقراری می کند ترفند هایی که معمولا  برای آرام کردنش  استفاده می کنید  را به کار ببرید ، مانند  بغل کردن .

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال و بزرگسالان با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877

ماساژ دادن لثه ها به آرامی نیز  در تسکین درد کمک کننده است .

برای مالیدن ناحیه لثه  از فشار آرام  استفاده کنید و یا به سادگی اجازه بدید  بچه ی شما  بر روی انگشت  شما عمل جویدن  انجام بدهد .

کودکان در حال رشد دندان، عاشق  جویدن هستند مخصوصا بر روی چیزهایی که خنک  شده اند.

حلقه های رشد دندانی خنک شده، لباس مرطوب شده، میوه های نیمه یخ شده و  یا نان شیرینی  نرم را مورد  امتحان قرار دهید .

اگر می خواهید کودک شما با مواد سخت آشنایی پیدا کند هر چیزی  که شما انتخاب میکنید نباید یخ زده باشد  زیرا خیلی سخت می شود .

در صورتی که کودک تغییر در رفتار داشت ، به این معنی که بیشتر از معمول گریه می کند، خواب منظم ندارد و شب ها بیدار می ماند .  حتما با پزشک  در این رابطه  مشورت کنید . دارو های مسکن در این موارد می تواند استفاده شود .

دکتر هلن جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال در غرب تهران به هیچ وجه مصرف قرص های رشد دندانی و پماد های  موضعی را به شما پیشنهاد نمی کنند . منتظر بمانید  درد کودک شما  در عرض چند رور  فروکش می کند .

خلاصه مطلب

در آخر می توان گفت  کودک در سنین مختلف  دندان های شیری خود را در می آورد ، این روند ممکن است کمی سخت و غیر قابل تحمل باشد .  توصیه می شود بعد از رویش دندان ها ی کودک در دوره های مشخصی نزد دندانپزشک اطفال مراجعه کنید  تا  سلامت دندان های کودک دلبند شما  تضمین شود.

دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال در  تهران  تمام خدمات مربوط به دندانپزشکی کودکان را با بالاترین کیفیت ارائه می دهند.