مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

چگونه از درد دندان خلاص شویم

چگونه از درد دندان خلاص شویم

چگونه از درد دندان خلاص شویم ؟ دندان درد دردی شایع است که در بسیاری از موارد به صورت منتشر در سرو گردن  احساس شده ،تشخیص دقیق  موضع  را برای بیمار مشکل می سازد . این درد حتی ممکن است در گوش فرد احساس شود و تشخیص را به خصوص در کودکان سخت تر کند . دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال درغرب تهران در این مقاله در رابطه با  دندان درد کودکان  و اینکه چگونه فرزندان دلبندمان را از این درد خلاص کنیم ،صحبت می کنند .

در مرحله اول لازم است برای تشخیص دقیق نوع درد تاریخچه کاملی از کودک به دست بیاورید و مدت شروع درد و علت شروع آن که آیا با جویدن ،تغییرات حرارتی  و خوردن نوشیدنی های سرد یا  گرم و غذاهای شیرین ،درد شروع می شود یا نه مد نظر قرار گیرد . همچنین لازم است معاینه خارج دهانی ،بررسی تورم ها یا توده ها  در صورت وجود  و معاینه  داخل دهانی ،شامل معاینه دندان ها و بافت نرم صورت گیرد .

چگونه از درد دندان خلاص شویم

چگونه از درد دندان خلاص شویم

علل درد دندان کودکان

درد های دندانی ممکن است به علل زیر باشد :

  • پوسیدگی دندان
  • مشکلات لثه ای
  • مشکلات پریودنتال
  • مشکلات رویشی مثل التهاب لثه اطراف  تاج دندان در حال رویش
  • ضربه

در حالی که درد های غیر دندانی می تواند به علل زیر به وجود آید :

  • سینوزیت
  • التهاب گوش میانی یا خارجی
  • زخم های دهانی مثل آفت
  • مشکلات مفصل گیجگاه فکی
دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال و بزرگسالان با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877
 درد دندان می تواند به علت التهاب پالپ دندان برگشت پذیر باشد که با سرما ،گرما و شیرینی ایجاد می شود یا التهاب پالپ برگشت ناپذیر  که با جویدن  یا حتی لمس  یا خود  به خود ایجاد می شود و بسیار شدید  و ادامه دار است  و شاید  موضع آن  به راحتی توسط بیمار قابل تشخیص نباشد . همچنین آبسه پری اپیکال می تواند درد کاملا موضعی ایجاد کند  که دندان مورد نظر به لمس حساس خواهد بود . این درد نیز می تواند بسیار شدید  و ادامه دار باشد و خود به خود شروع  شود . آبسه اطراف ریشه دندان ممکن است از طریق استخوان راه خود را به خارج  باز کند و ایجاد یک فیستول ترشح کننده نماید و یا به بافت های اطراف پخش شده  و ایجاد سلولیت کند .

در صورت ایجاد سلولیت ،یک اورژانس حقیقی ایجاد شده که علائم بسته به شدت درد  ،اغلب  همراه تب ،تورم صورت ،تریسموس ،دیسفاژی یا حتی بسته شدن راه  هوایی هستند . در تمام  موارد مطرح  شده  در بالا ارجاع  برای انجام  درمان دندانپزشکی  لازم  است و برای کاهش درد می توان از مسکن ها استفاده کرد . در مورد سلولیت ،بسته به شدت درد در کودکان آنتی بیوتیک خوراکی و یا بستری در بیمارستان و آنتی بیوتیک تراپی توسط دندانپزشک اطفال تجویز می گردد .

پری کرونیت ،یکی دیگر از عوامل ایجاد درد های دهانی است که به علت التهاب لثه  روی دندان آسیای نیمه رویش یافته ،به خصوص دندان عقل ایجاد می شود . این مورد در بزگسالان دیده می شود و به علت تجمع پلاک و مواد غذایی  در زیر لثه ایجاد شده و می تواند به طور ثانویه به سلولیت  بافت های اطراف بی انجامد .

آبسه های پریودنتال نیز ممکن است با عفونت های شدید بافت های اطراف دندان ،علت درد باشند . این درد موضعی است  و دندان مورد نظر معمولا لق و به لمس حساس است . لثه اطراف ممکن است  قرمز باشد و فیستول  ترشح کننده  در آن دیده شود . در این مورد نیز علاوه بر درمان دندانپزشکی نیاز به آنتی بیوتیک تراپی و مسکن ها است .

اقدامات لازم به منظور درمان دندان درد

اقدامات اولیه در درمان عفونت های دندانی ،ایجاد یک راه درناژ از طریق جراحی و حذف عامل عفونت است . درمان های جراحی از یک درمان اندودنتیک مثل باز کردن دندان و خروج پالپ نکروزه دندان و یا کشیدن دندان عامل تا برش های وسیع خارج دهانی و نواحی گردن متفاوت است .

در موارد دهیدراتاسون ،تب بالای 101 درجه فارنهایت ،تریسموس متوسط تا شدید نمای توکسیک  و بی حالی  شدید لازم است .

برخی از خدمات دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران

عصب کشی

لمینیت دندان

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی اطفال

درد دندانپزشکی کودکان

با تشکر مدیریت سایت دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *