مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

مراقبت های بعد از ارتودنسی اطفال

آیا کودک شما هم نیاز به  ارتودنسی دندان دارد ؟ چه مواردی می تواند در موفقیت ارتودنسی دندان در کودکان تاثیر گذار باشد ؟  مدت زمان مورد نیاز برای ارتودنسی اطفال  چقدر است ؟ و در اخر آیا  مراقبت های  بعد از ارتودنسی دندان در کودکان  تاثیری در نتیجه کار دارد ؟ تمامی این ها و موارد ی از این قبیل سوالاتی است که ذهن والدینی که کودک آن ها ارتودنسی دندان انجام داده است و یا نیاز به آن دارند را در گیر کرده است . در این مقاله دکتر جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال در غرب تهران در رابطه با  ارتودنسی دندان و مراقبت ها لازم  در طول ارتودنسی دندان صحبت می کنند  ،اگر شما هم پاسخ این سوالات را نمی دانید بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید.

رعایت  بهداشت دهان و دندان امری مهم است  که  نه تنها قبل از استفاده از درمان ارتودنسی لازم است  بلکه بعد از ارتودنسی نیز بسیار قابل توجه می باشد .  کودکانی که از ارتودنسی دندان استفاده می کنند باید با حساسیت بیشتری  به بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشند ،زیرا دستگاه های ارتودنسی  شرایط پوسیدگی دندان را بیشتر فراهم می کند .   ابزار های مورد استفاده در ارتودنسی دندان همچون بریس و .. مکان هایی برای تجمع مواد خوراکی می باشد  که می تواند احتمال ایجاد پوسیدگی دندان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد . متاسفانه مراقبت  از دندان ها در طول  درمان ارتودنسی دندان با مشکلاتی مواجه است  که تنها با کمی توجه می توان به نحو احسن سلامت دندان ها را تضمین کرد .

ارتودنسی اطفال

  توجه به  توصیه های دندانپزشک اطفال

توجه به توصیه ها و تجویزات دندانپزشک امری مهم در  نتیجه کار ارتودنسی دندان می باشد .  دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران  قبل از ارتودنسی دندان با کودک و والدین او صحبت می کنند  و توصیه های لازم در خصوص بهداشت دهان و دندان کودک را ارائه می دهند .   توجه به این توصیه ها نقش بسزایی در عملکرد ارتودنسی دندان دارد .

 طریقه صحیح مسواک زدن دندان  با بریس

کودکانی که از بریس دندان استفاده می کنند باید  دقت و  مراقبت لازم از دندان ها را داشته باشند .  این کودکان باید به نسبت دفعات مسواک کردن دندان های خود را بیشتر کنند .  مسواک کردن دندان ها بعد از هر وعده غذایی بسیار مهم است  زیرا از تجمع  پلاک در ناحیه دندان ها جلوگیری می کند .

مسواک کردن دندان ها همراه با بریس  باید موازی  با کف دهان انجام شود  به گونه ای که مسواک بر پهلوی  عمودی دندان ها قرار گیرد .  لازم است تا سر دندان های  خود را  با حرکمات مدور  مسواک  کنید.  برای هر دندان به طور جداگانه وقت در نظر بگیرید به گونه ای که هر دندان چند ثانیه  مسواک شود .

لازم است تا تمام نواحی دندان ها از جمله بالای دندان ها ،پشت دندان ها  و دندان های آسیاب به طور کامل مسواک شوند. با رعایت این نکات  دندان های کودک شما از پوسیدگی دندان  ها ایمن می مانند .

رعایت بهداشت دهان و دندان در کودکان

ارتودنسی اطفال به دلیل خاصیتی که دارد  نیاز به زمان و دقت بیشتری برای تمیز  کردن دارد  ،خاصیت سیم ها در ارتودنسی به گونه ای است که ذرات غذا به راحتی در لابه لای آن ها گیر می کند  ،در نتیجه باید بعد از هر وعده غذایی  دندان های خود را مسواک بزنید  ،استفاده از نخ دندان  نیز از موارد  ضروری است که باید  روزی یک مرتبه انجام شود .

والدین باید برای مراقبت های بیشتر معاینات دورای  و منظم را انجام دهند تا  از پوسیدگی دندان های کودک تا حد امکان جلوگیری شود .

تغذیه مناسب

داشتن تغذیه مناسب  می تواند عامل مهمی در مراقب از  ارتودنسی اطفال  عنوان شود .  سعی کنید  ازخوردن آدامس ،آب نبات های  چسبنده تا جای ممکن خودداری کنید همچنین  نوشیدن آب میوه های  قندی  و  نوشابه های گازدار می تواند احتمال پوسیدگی دندان ها را افزایش دهد  . با رعایت این موارد می توانید  بهداشت دهان و دندان خود را  حفظ کنید .

لازم به ذکر است برخی کودکان که از پلاک های پلاستیکی شفاف برای ارتودنسی استفاده می کنند  ،بهتر  است تا در هنگام  خوردن  غذا آن ها را از دهان خارج کنند .

دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال و بزرگسالان با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *