مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

فیشورسیلانت تراپی، راهی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها

فیشور سیلانت تراپی

فیشورسیلانت تراپی چیست؟

هدف از انجام فیشورسیلانت تراپی در سنین پایین چیست؟

در پاسخ به سوالات فوق باید گفت؛ شیارپوش یا فیشورسیلانت تراپی تکنیکی نوین و حائز اهمیت در جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندان کودکان می باشد.

در این مقاله اطلاعات جامعی درمورد این روش پیشگیری در اختیار شما عزیزان می گذاریم. با ما همراه باشید.

فیشورسیلانت تراپی

فیشورسیلانت تراپی

اهمیت دندان های شیری در کودکان

اکثر مردم بر این باورند که؛ دندان های شیری به دلیل عدم ماندگاری، اهمیت آنچنانی ندارند. آیا این باور درست است؟ پاسخ به این سوال منفی می باشد.

دندان های شیری نه تنها در تغذیه ی کودکان و تلفظ درست کلمات موثر هستند، بلکه در حفظ الگوی رشد صحیح دندان های دائمی نیز نقش مهمی دارند.

افتادن زودتر از موعد دندان های شیری می تواند عوارض نامطلوب دندانی را برای کودک ایجاد کند. بطور مثال: با افتادن زودتر از موعد دندان های شیری الگوی رشد صحیح و مناسب دندان های دائمی مختل می گردد و ما شاهد رشد نابجا و نامرتبی دندان های دائمی در کودک می باشیم.

دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند.
شما می توانید برای مشاوره و انجام فیشورسیلانت تراپی از طریق زیر با دکتر جوانمرد ارتباط بگیرید:
شماره تماس:   02188699877
صفحه اینستاگرام

پوسیدگی دندان کودکان

از جمله نکات تاثیرگذار در ایجاد پوسیدگی دندان کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغذیه ی نادرست کودکان

بطور مثال: استفاده از مواد نوشیدنی اسیدی مانند نوشابه های گازدار باعث تخریب مینای دندانی می شود که این امر می تواند زمینه ی مناسبی برای تجمع باکتری های پوسیدگی زا ایجاد نماید.

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان راهکارهایی مفید در حفظ سلامتی دندان ها می باشد. علاوه بر این مراجعه ی منظم به دندانپزشکی اطفال برای انجام چکاپ های دوره ای نکته ای بسیار مهم می باشد. زیرا با معاینات دوره ای آسیب و عارضه های موجود دهانی-دندانی در مراحل ابتدایی تشخیص داده می شوند و اقدامات پیشگیرانه و یا درمانی برای رفع آن ها صورت می گیرد.

رفع آسیب های دندانی در مراحل ابتدایی از طریق تکنیک های ساده ی دندانپزشکی صورت می گیرد. بالعکس اگر میزان آسیب دیدگی تشدید یابد و عمق بیشتری از دندان را درگیر کند، از تکنیک های پیچیده تری برای رفع این عوارض استفاده می شود.

جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان

جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان

جلوگیری از پوسیدگی دندان

راهکارهای متنوعی جهت جلوگیری از آسیب های دندانی در کودکان وجود دارد. برخی از روش های پیشگیری عبارتند از:

  • فلورایدتراپی

انجام فلورایدتراپی در سنین کم باعث استحکام بیشتر دندان و مقاومت آن نسبت به هجوم باکتری های پوسیدگی زا می شود. بنابراین با انجام فلورایدتراپی در زمان مناسب و توسط متخصص دندانپزشکی کودکان، می توان از ایجاد پوسیدگی های دندانی جلوگیری کرد.

  • جرمگیری دندان

جلوگیری از تجمع باکتری های پوسیدگی زا قدم مهمی در حفظ سلامت و استحکام دندان ها می باشد. زیرا با افزایش جرم های دندانی، شاهد ایجاد پوسیدگی های وسیع و آسیب دیدن مینای دندان خواهیم بود.

  • فیشورسیلانت تراپی

پوشاندن شیارهای سطحی دندان و جلوگیری از تجمع پلاک های میکروبی توسط فیشورسیلانت تراپی، تکنیک کاربردی و موثر در جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندان در کودکان می باشد.

مزایای فیشورسیلانت تراپی

مزایای فیشورسیلانت تراپی

هزینه ی فیشور سیلانت تراپی

برای انجام این روش نوین و کاربردی، به بهترین دندانپزشک اطفال مراجعه نمایید. دندانپزشک با بررسی و انجام معاینات لازم دندان هایی که نیاز به انجام فیشورسیلانت تراپی دارند را مشخص می نماید.

برآورد نهایی قیمت فیشورسیلانت تراپی به موارد مختلفی اعم از تعداد دندان ها، عمق شیارها، مواد مصرفی برای پوشاندن شیارهای دندانی و… بستگی دارد و در طی جلسات مشاوره تعیین می گردد.

نتیجه گیری

پیشگیری بهتر از درمان است! شما عزیزان می توانید از طریق انجام روش های پیشگیرانه سلامت دهان و دندان دلبندتان را تضمین کنید. تکنیک فیشورسیلانت تراپی یا همان شیار پوش نیازمند دقت و دانش بالای دندانپزشک می باشد. بنابراین توصیه می شود، در انتخاب دندانپزشک مورد نظر برای انجام این روش نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *