مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

فلوراید تراپی از چه سنی

فلوراید تراپی از چه سنی

یکی از جملات معروفی که در حوزه دندانپزشکی کودکان استفاده می شود این  است که همیشه پیشگیری  بهتر از درمان است ، اما بهترین راه برای پیشگیری از پوسیدگی و خرابی دندان کودکان چیست ؟   در دندانپزشکی کودکان  دو روش  پیشگیری وجود دارد ،یکی از این روش ها فلوراید تراپی است و دیگری فیشور سیلانت است .  در این مطلب  بیشتر در رابطه با روش انجام فلوراید تراپی و مزایای آن صحبت می کنیم، با ما همراه باشید .

فلوراید تراپی چیست ؟

فلوراید تراپی در حقیقت محلول غلیظی از فلوراید است  که برای دندان ها استفاده می شود و سبب  می شود تا یون های فلوراید  بر ساختار دندان ها جذب شوند و در نتیجه قدرت استحکام دندان ها را افزایش می دهد ، حتی در مناطقی از دندان ها که پوسیدگی دندان اتفاق افتاده است ، فلوراید تراپی می تواند روند پیشرفت پوسیدگی دندان های کودکان را آهسته تر کند.

فلوراید تراپی از چه سنی

فلوراید تراپی از چه سنی

خیلی از والدین که به مطلب دکتر هلن جوانمرد دندانپزشک اطفال مراجعه می کنند  این  سوال را می پرسند که اگر فلوراید تراپی در مدارس انجام شود ،آیا باز هم برای پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودک نیاز به فلوراید تراپی می باشد یا خیر ؟

در پاسخ باید گفت خوشبختانه امروزه فلوراید تراپی در مدارس  توسط وزارت بهداشت انجام می شود ، ولی  لازم است تا فلوراید تراپی در شرایط کنترل شده  توسط دندانپزشکی انجام شود .

روند انجام فلوراید تراپی

انجام فلوراید تراپی در حقیقت یک سری شرایط را می طلبد که این شرایط کنترل شده تنها در محیط های دندانپزشکی قابل  انجام است ،به این معنی که لازم است قبل از اقدام به فلوراید تراپی، باید ابتدا سطح دندان ها تمیز و خشک شود  تا بتوان ماده فلوراید بر روی دندان ها استفاده شوند . این روند کمک می کند که فلوراید وارد فضاهای بین دندانی  شود که انجام این مراحل به  صورت ایده ال تنها در مطب دندانپزشکی امکان پذیر است .

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال و بزرگسالان با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877

تفاوت فلوراید تراپی با  دهان شویه های حاوی فلوراید

اما  تفاوت اصلی فلوراید تراپی با دهان شویه های حاوی فلوراید یا خمیر دندان های حاوی فلوراید چیست ؟ در حقیقت تفات در این است که فلوراید تراپی  که در محیط دندانپزشکی کودکان انجام می شود و این روند با استفاده از موادی انجام می پذیرد که میزان فلوراید در آن ها بسیار بیشتر از دهان شویه های  فلوراید  و یا فلوراید موجود در یک خمیر دندان است ، موادی که در مطب دندانپزشکی کودکان استفاده می گردد برای عموم در دسترس نیست به دلیل آنکه  لازم است تا این مواد به صورت کنترل شده  استفاده شوند، در صورتی که در دسترس عموم باشند خطر مسمومیت  برای کودکان را به همراه دارند .

بهترین سن برای فلوراید تراپی کودکان

همانطور که در مقالات پیشین هم گفته شد  لازم است  تا مراقبت از دندان ها از همان سنین کودکی و با پیدایش دندان های شیری انجام شود ، در نتیجه برای مراقبت و پیشگیری از دندان ها لازم است تا فلوراید تراپی  بعد از رشد دندان های شیری انجام شود .

شما می توانید برای دریافت پاسخ های بیشتر با مطب دکتر هلن جوانمرد و با شماره   021-88699877   تماس بگیرید .

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *