مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

دندانپزشکی کودکان به نسبت بزرگسالان از حساسیت بالاتری بر خوردار است ،در نتیجه نسب به روش های درمانی در بزرگسالان از روش های مختلفی استفاده می کنند . کودکان به دلیل ترس از دندانپزشکی در بیشتر موارد با دندانپزشک خود همکاری نمی کنند و می توانند در روند درمان اختلالاتی را ایجاد کنند.

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران با توانایی که دارند می توانند با کودکان ارتباط خوبی برقرار کنند، تا اعتماد کودک را به خو جلب کنند،اما در مواردی مشاهده می گردد که به هیچ وجه نمی توان کودک را برای درمان قانع کرد،در این موارد ،دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال ،دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی را تجویز می کنند.

از بین بردن ترس دندانپزشکی کودکان یکی از مواردی است که نیاز به توجه دارد و والدین باید برای از بین بردن این ترس تلاش کنند موارد بسیاری وجود دارد که می تواند  عامل ایجاد ترس کودکان از دندانپزشکی گردد.

گاهی کودکان به دلیل اولین  تجربه تلخی که از درمان های اولیه داشته اند دچار این ترس و استرس می شوند ،در نتیجه امر این تجربه تلخ می تواند عاملی در ترس کودکان از دندانپزشکی باشد.

دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی گزینه ای است که در مرحله آخر به کار می رود، در ابتدا دندانپزشک اطفال سعی در قانع کردن کودک برای درمان دارد و قبل از درمان  درابطه با قانع کردن کودکان برای دندانپزشکی صحبت می کنند، اگر تمام تلاش ها بی فایده باشد و کودک در روند درمان اختلال ایجاد کند، بیهوشی برای کودک تجویز می گردد.

 بیهوشی کودکان

 بعد از بیهوشی کودک عملا هوشیاری خود را از دست می دهد، در نتیجه هیچ گونه خاطره ای از درمان را به خاطر نمی آورد و عملا دردی را احساس نمی کند. دندانپزشک اطفال بعد از بیهوشی کودکان می تواند به راحتی درمان را انجام دهد و بهترین نتیجه را ارائه دهد.

بیشتر والدین استفاده از بیهوشی را خطرناک و همراه با عوارض می دانند، خوشبختانه با استفاده از مراکز جدید و پیشرفته و استفاده از امکانات بیهوشی می توان تا حد قابل توجهی از تاثیرات و مضرات بیهوشی در دندانپزشکی کودکان بکاهیم.

لازم به ذکر است که دندانپزشک اطفال درغرب تهران  بعد از بیهوشی کودکان و شروع درمان ،تمام علائم حیاتی کودک را کنترل می کنند.

نکات قابل توجه در بیهوشی کودکان

در طی دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی لازم است تا از کیفیت دستگاهای لازم، اطمینان حاصل شود.

بیهوشی کودکان نیاز به توجه دارد و البته از حساسیت های بالیی بر خوردار است در نتیجه باید توسط متخصصین انجام شود.

در دندانپزشکی اطفال در غرب تهران این امکان وجودارد که مشاورات لازم به والدین در رابطه با بیهوشی کودکان ارائه شود.

 

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *