مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

درمان دندان نهفته کودکان

درمان دندان نهفته کودکان

امروزه  شایع ترین  سوالاتی که  والدین از دکتر هلن جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال  می پرسند ، بیشتر در رابطه دندان های عقل  می باشد ، که آیا این دندان های عقل نهفته  و یا نیمه نهفته را باید نگهداری کنند ؟ یا لازم است  هر چه سریعتر این دندان ها از فک خارج شوند ؟  قبل از اینکه  بخواهیم پاسخ این سوالات را بیان کنیم ، در مرحله اول یک تعریف ساده  و صریحی  از دندان های نهفته  بیان می شود .  پس بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید .

دندان های نهفته به دندان هایی گفته می شود  که در  زمان رویش در قوس فکی  حاضر نشوند ، به این معنی که در زمانی که  بسته به شرایط فیزیولوژیکی باید این رویش  انجام شود ، این اتفاق نمی افتد  و دندان به صورت نهفته در فک  باقی می ماند که این امر  دلایل مختلفی  دارد .

درمان دندان نهفته کودکان

درمان دندان نهفته کودکان

علت  اینکه دندان های نهفته  رویش پیدا نمی کنند چیست ؟

یکی از دلایل این امر تراکم بیش از اندازه استخوان بر روی دندان نهفته است ، یعنی قسمتی از فک ،که دندان  از آن ناحیه خارج می شود ، دچار تراکم بالایی از استخوان  است که اجازه رویش دندان  را نمی دهد .

مورد بعدی ضخامت مخاط دندان است ، شاید استخوان تراکم  زیادی نداشته باشد ولی ضخامت بافتی که بر روی این استخوان قرار دارد به حدی باشد که اجازه  رویش ر ا به دندان ندهد .

یکی دیگر از  این عوامل ،عوامل ژنتیک است ، ممکن است کودک به صورت مادرزادی  دندان های  نهفته داشته باشد .

اما یکی از شایع ترین   علت رویش دندان های نهفته این است که ، طول قوس فکی کمتر از  طول قوس دندانی فک است ، به این معنی که طول قوس فکی  زمانی که کوچکتر از طول قوس دندان باشد ، فضای کافی برای رویش این دندان در فک  وجود ندارد و این دندان  نهفته باقی می ماند .

اکثر افراد این گونه تصور دارند که  تنها دندان های عقل نهفته هستند ، اما اینگونه نیست  ممکن است سایر دندان ها  هم  نهفته باقی بمانند ، بعد از دندان های عقل شایع ترین آن ها دندان های نیش فک بالا  هستند  و بعد از آن ها دندان های آسیاب کوچک فک پایین  از جمله دندان های شایع هستند که  احتمال نهفته بودن آن ها به مراتب بالاتر است .

دکتر جوانمرد بهترین دندانپزشک اطفال به والدین توصیه می کنند که از همان ابتدای رویش دندان های کودک دلبندشان به سلامت و رعایت بهداشت دندان ها توجه داشته باشند .شما می توانید برای مشاوره و مراجعه با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
021-88699877

تشخیص دندان های نهفته

راحت ترین و سریع ترین راه تشخیص دندان های نهفته  استفاده از عکس رادیوگرافی  است .  به همین دلیل است که در بیشتر حالات  دکتر هلن جوانمرد دنداپزشک کودکان  برای درمان دندان های کودک ، گرفتن عکس رادیوگرافی دندان را تجویز می کنند .  رادیوگرافی دندان کودکان به دندانپزشک  در تشخیص دندان های نهفته و همچمنین  تعیین مرحله پوسیدگی دندان کمک می کند .

به عنوان یک قانون کلی در علم دندانپزشکی ، هیچ دندان نهفته ای در فک ، بعد از  اینکه شناسایی شد ، نباید در فک باقی بماند ، مگر اینکه دندانپزشک مجاز به خارج کردن دندان نباشد .  در صورتی که اقدامات خارج کردن دندان های نهفته صورت نگیرد ، این دندان ها  هر چند که در داخل فک قرار دارند، اما می توانند زمینه پوسیدگی سایر دندان ها را ایجاد کنند .

با تشکر مدیریت سایت دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سپیده

    سلام. پسرم در خواب دندان قروچه می کند . چطور می توانم کمک کنم تا این عادت را ترک کند ؟

    پاسخ
    • دکتر هلن جوانمرد

      سلام . می توانید به مقاله دندان قروچه کودکان مراجعه کنید ،تمام نکات اولیه در آن مقاله ذکر شده است .

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *