پر کردن دندان اطفال

پر کردن دندان کودکان

یکی از چالشهای خانواده ها همواره مشکلات دندان های کودکان در سنین پایین است. بسیاری افراد تصور می کنند که دندانهای شیری کودکان چون به زودی می افتند و دندان جدید به جای آنها در خواهد آمد پس دیگر ترمیم خرابی های آنها ارزشی ندارد، در حالی که چنین نیست. بخشی از ترمیم دندانهای کودکان مربوط به دندان شیری و بخشی دیگر مربوط به دندانهای همیشگی است. دندان‌های کودکان در سنین پایین به دلایل متعددی نیاز به ترمیم و پر کردن دارد، مانند پوسیدگی خرابی، شکستگی، رشد نامتوازن و اشتباه و بی‌نظمی دندان‌ها، پس از عصب‌کشی دندانهای همیشگی و به ویژه برای زیبایی دندانهای کودکان.

پر کردن دندان کودکان

روشهای مختلف برای ترمیم دندان کودکان

پرکردن دندان‌ها را به روشهای مختلفی انجام می دهند.

مواد کامپوزیتی

مواد سفیدرنگی که برای ترمیم دندان به کار می‌رود، معمولا به نام کامپوزیت رزینی شناخته می‌شوند. این مواد به خاطر رنگ سفید در زیبایی دندان بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند.

آمالگام

از مواد آمالگام(مواد نقره‌ای رنگ) به خاطر استحکام بیشتر آنها به ویژه برای ترمیم دندان‌های آسیاب در انتهای دهان استفاده می‌شود.

در متدهای جدید از مواد رنگی نیز برای جذابیت بین کودکان استفاده می شود که می توانید با مراجعه به مطب بهترین دندانپزشک اطفال در غرب تهران با این روشهای جالب آشنا شوید.

دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال و بزرگسالان با سابقه ی درخشانی که دارند می توانند انواع بیماری دهان و دندان را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنند . شما می توانید برای مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس بگیرید :021-88699877

پرکردن با اوژنول یا اکسید روی

مواد دارای زینک اوکساید برای کاهش التهاب و از بین بردن درد در ریشه دندان استفاده می شود. ترمیم دندان با مواد آرام‌بخش برای آن دسته از کودکانی استفاده می شود که سن بسیار کمی دارند و نمی شود مدت یادی آنها را در مطب دندانپزشک مهار کرد.

بهترین دندانپزشک کودکان به خوبی با چالشهای ترمیم و پرکردن دندان کودکان آشنا است و برای جذب اطفال به مطب دندان پزشکی و نگه داشتن آنها و کاهش دادن دردهای ناشی از ترمیم و معالجه، روش ها و امکانات بسیار مفید و توانمندی داشته باشد.

پر کردن دندان چقدر درد دارد؟

باتوجه به اینکه ابتدا دهان و دندان های بیمار بی حس می شود می توان گفت که ترمیم دندان اساساً درد نخواهد داشت. با این حال، چگونگی ارتباط برقرار کردن با کودکان و جذاب کردن روند معالجه برای آنها یک تخصص ویژه است که می توانید نزد بهترین دندانپزشک اطفال در غرب تهران تجربه کنید.

مزایای پرکردن دندان شیری

ترمیم پوسیدگی در دندان‌های شیری مزیتهای زیادی دارد از جمله:

1. از بین بردن عفونت و جلوگیری از گسترش آن
  2. ایجاد شرایط ایده آل برای رشد دندانهای همیشگی
  3. تغذیه صحیح کودکان به موجب اصلاح روش جویدن با دندانهای سالم
  4. زیبایی چهره و خنده کودکان

یادتان باشد عدم رعایت بهداشت دهان و دندان تنها دلیل پوسیدگی دندان در کودکان نیست. با اینکه مسواک زدن، استفاده از نخ دندان می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی کمک کند، اما داشتن یک دندانپزشک اطفال که تخصص و تجربه کار حرفه ای و موفق در درمان مشکلات دندان کودکان عزیزمان دارد، یک اولویت برای بهداشت خانواده ها محسوب می شود. مراجعه همیشگی و دوره ای به بهترین دندان پزشک کودکان غیر از درمان، برای پیشگیری از پوسیدگی و بالابردن قدرت و استحکام دندانهای اطفال نیزبسیار لازم و اساسی است.

در مطب دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال هیچگونه بیهوشی برای درمان های کودکان مورد استفاده قرار نمی گیرد و بدون بیهوشی خدمات دندانپزشکی اطفال ارائه می گردد .

سایر مقالات

شکستگی دندان کودکان