مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

انواع لمینیت دندان

انواع لمینیت دندان

لمینیت دندان با  عنوان هایی همچون لمینیت های سرامیکی  و  یا ونیر کامپوزیتی  شناخته شده است . همانطور که در مقالات پیشین نیز گفته شد به  پوسته های باریکی که تقریبا هم رنگ دندان هستند و نیاز است تا در لابراتور ها به صورت سفارشی برای فرد تهیه شود رزین کامپوزیتی  یا سرامیک گفته می شود  . لمینیت دندان می تواند  سبب تغییرات قابل ملاحظه ای در رنگ ،ظاهر و شکل دندان ها شود .  افرادی که از لمینیت دندان برای بر طرف کردن مشکلات دندانی خود استفاده می کنند ،صاحب  لبخندی زیبا می شوند .

لمینیت های سرامیکی یک انتخاب ایده ال برای  افرادی است که ساختار دندان های آن ها سالم است و  دچار پوسیدگی نشده است . این افرد می توانند  با استفاده از لمینیت دندان از مزایای آن استفاده کنند  .

photo_2017-11-21_10-48-50

انواع ونیر

  • ونیر سرامیکی

ونیر های سرامیکی این قابلیت را دارند که رنگ آن ها  را مطابق با  سایر دندان های مجاور انتخاب کرد .  این نوع از ونیر ها  از جنس سرامیک مرغوب ساخته می شوند و نسبت به سایر روش ها از دوام بیشتری بر خور دار می باشند .

  • ونیر رزین کامپوزیتی

این نوع از ونیر بیشتر  در مواردی  که نیاز به پوشانندگی های جزئی می باشند استفاده می شوند ،این  قبیل مشکلات شامل ترک خوردگی ها ،از بین  بردن فاصله بین دندان ها ،تغییر رنگ و..   می باشد .  لازم به ذکر است  که برای انجام ونیر رزین کامپوزیتی نسب به سایر موارد نیاز به  صرف هزینه کمتری می باشد .دکتر جوانمرد بهترین دندانپزشک لمینیت در بیشتر موارد استفاده از لمینیت های سرامیکی را پیشنهاد می کنند .

  • لومینرز

در طی استفاده از این نوع از ونیر نیاز به تراشیدن دندان ها رابه حداقل می رساند   و بیشتر برای درمان ترمیمی محافظه کارانه استفاده می شود .

لمینیت های سرامیکی

  • این نوع از لمینیت ها  بیشترین مزایا را نسبت به دو روش قبلی ذکر شده  دارند از جمله این مزایا شامل :
  • استحکام بالا در لمینیت های سرامیکی است . این نوع از لمینیت ها به دلیل استحکام بالایی که دارند تقریبا در طول 10-15 سال  برای فرد ماندگاری دارند .
  • لمینت های سرامیکی ظاهری کاملا شبیه به دندان های طبیعی دارند ،و کمتر کسی متوجه آن می شود . دلیل آن هم در این است که به دلیل نیمه شفاف بودن نور را همچون مینای دندان انعکاس می دهد  .
  • لمینیت های سرامیکی نسبت به تغییر رنگ  در برابر  موا غذایی مقاوم می باشند  .

 بهتر است انتخاب نوع لمینیت را بر عهده دندانپزشک خو بگذارید . دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران بنا بر شرایط فرد بهترین نوع لمینت دندان را به فرد پیشنهاد می کند .

با تشکر مدیریت سایت  دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال در غرب تهران

دکتر هلن جوانمرد

دندانپزشک اطفال
دکتر هلن جوانمرد فارغ التحصيل سال ١٣٨٠ هستند .
در طي اين ١٦سال سرتيفيكيتهايي در زمينه زيبايي و ايمپلنت و ارتودنسي و اطفال گرفته اند.

تماس مستقیم با مطب : 0218869987

برچسب ها:

مقالات مرتبط

Related Articles

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک راه حل مدرن و پایدار برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده است....

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *